Avatar billede bunty Nybegynder
09. juni 2003 - 13:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

wml og asp (vbscript)

Hej med jer, Jeg har et lille problem. JEg er lige startet med at lege med wap og wml. Jeg har prøvet at lave en simpel login side som jeg ikke helt kan få til at virke. der skal lige siges at jeg godt kan finde ud af asp, men støder på problemer når jeg skal få begge ting til at sammenspille. Jeg ved også godt at det ikke er den bedste løsning jeg har lavet, men det var sådan set bare for at se om tingene virker. Herunder har jeg koden. Det virker ikke helt efter hensigten med den if-else statement jeg har i koden. MAn ender lige meget hvad i else delen af statement. Man kan fjerne "not" i if statement så ender man altid kun i den øverste del. Og for det andet jeg er ikke helt sikker på om jeg får db forbindelse. Men denne måde at oprette db forbindelse virker fint for mig i en normal asp side beregnet til internettet. Og nogle gange får jeg også et helt tredje fejl som er "URL not found"

<% Response.ContentType = "text/vnd.wap.wml" %>
<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN"
"http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">

<wml>

<card id="login" title="Login">

<p>
<fieldset title="Login Info">
Username: <input name="user" type="text"/><br/>
Password: <input name="pass" type="password"/>
</fieldset>
<do type="accept" label="Submit!">
<go href="#verify" method="post">
<postfield name="user" value="$user"/>
<postfield name="pass" value="$pass"/>
</go>
</do>
</p>
</card>

<card id="verify" title="Welcome to Members Area">
<%
user = Request.Form("user")
pass = Request.Form("pass")

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Set verify = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("members.mdb")
Conn.open(DSN)

verify.Open "SELECT * FROM users WHERE " & "name = '" & user & "' and " & "password = '" & pass & "'", Conn
if verify.EOF then
%>
<p>
Hello1
</p>
<%
else
%>
<p>
Hello2
</p>
<%
end If
%>

</card>

</wml>

Jeg ville være ret taknemlig hvis nogen kunne løse mit problem..Forresten jeg kører med IIS server hvor jeg har sat mime settings til at understøtte wml og de tilhørende filer. Ren wml filer virker fint..det er asp delen der giver problemer.
Avatar billede medions Nybegynder
10. juni 2003 - 17:06 #1
Nu er det ved at være et godt stykke tid siden jeg har arbejdet med WML og ASP, men prøv lige engang at hent det med QueryString i stedet for Form, da jeg ikke kan se du nogen steder definere en Method til at være Post, så den sender den med default med Get!

Altså:
user = Request.Form("user")
pass = Request.Form("pass")

Skal være:
user = Request.QueryString("user")
pass = Request.QueryString("pass")

//>Rune
Avatar billede bunty Nybegynder
11. juni 2003 - 01:06 #2
der er erklæret post i den første kort. Men anyways fandt ud af problemet ved at lege lidt med tingene..det  er ´<p> tagen som havde givet problemer..men tak for hjælpen anyways :o)
Avatar billede medions Nybegynder
11. juni 2003 - 22:30 #3
Så vær lige så venlig at luk spm'et!

//>Rune
Avatar billede bunty Nybegynder
13. juni 2003 - 10:16 #4
Det skal jeg nok :o) Hvis jeg bare lige kunne finde ud af hvor man kan luke et spørgsmål her :o) Er jo ny her..
Avatar billede medions Nybegynder
22. juni 2003 - 02:16 #5
Du kan ligge et svar og selv accepter det!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
29. juli 2003 - 09:59 #6
Thx 4 Poinz

//>Rune