Avatar billede muleen Nybegynder
09. juni 2003 - 12:56 Der er 23 kommentarer

Autologin & Husk mig -fonktion (kan nogle hjælpe mig )

Jeg søger et ASP script der kan huske login-informationer og kan autologin på min side, lidt ligesom http://www.eksperten.dk/spm/278426 men kan ikke forstå hvad de skriver !

hvis der var nogle der ville hjælpe mig med en hel fil som siger det hele...

Jeg giver 200 point for et helt system !

//muleen
Avatar billede fun22 Nybegynder
09. juni 2003 - 12:59 #1
Avatar billede fun22 Nybegynder
09. juni 2003 - 13:00 #2
Der er et komplet system, med husk mig og autologin system
Avatar billede muleen Nybegynder
09. juni 2003 - 13:01 #3
fun22 > det har jeg prøvet, men uden held !

Hvis du kan vise mig hvordan man bruger det så ?

//muleen
Avatar billede fun22 Nybegynder
09. juni 2003 - 13:08 #4
På alle de sider der skal beskyttes skal du indsætte det her:

<%
Option Explicit

Dim objConn
Dim strSQL

If Len(Session("userid")) = 0 Then
    Response.Redirect("form.asp")
End If

%>

Form.asp er den side du indtaster login oplysninger på, og login.asp er den side der registrer alle oplysningerne.

i form.asp ændre du denne linie:

Response.Redirect("default.asp")

med denne:

Response.Redirect(Request.ServerVariables("HTTP_REFERER"))

Og så skulle det virke
Avatar billede muleen Nybegynder
09. juni 2003 - 13:27 #5
Okay....

Men den klager stadig over der står : Option Explicit

Det kan den ikk lide !!!

//muleen
Avatar billede fun22 Nybegynder
09. juni 2003 - 13:30 #6
så fjerner du bare det der står
Option Explicit

Dim objConn
Dim strSQL
ved.
Avatar billede muleen Nybegynder
09. juni 2003 - 13:35 #7
dette er et alm. login - jeg har login jeg mangler bare en fonktion der hedder autologin

-hvad siger du til hvis du laver et login system med autologin-fonktion og sender den til mig, skal vi sige 200 points (Ps. selvfølgelig uden fejl dvs. Option Explicit & Co.)

//muleen
Avatar billede fun22 Nybegynder
09. juni 2003 - 13:56 #8
hvad er din mail?
Avatar billede muleen Nybegynder
09. juni 2003 - 14:44 #9
den er marcus@zoomsite.dk - på forhånd tak
Avatar billede muleen Nybegynder
09. juni 2003 - 14:53 #10
Du skriver lige når du har sendt den ikk ???
Avatar billede wilweb Nybegynder
09. juni 2003 - 15:31 #11
post også lige koden her på exp.dk, så får vi alle glæde af det og du overholder alle regler!
:>Gizom
Avatar billede muleen Nybegynder
09. juni 2003 - 15:35 #12
gizom > jeg har ikke nogle kode endnu ! venter på han sender....

Men kender du således script ?

//muleen
Avatar billede wilweb Nybegynder
09. juni 2003 - 15:42 #13
ikke lige dette men kan da godt tage en kig på det!
fun22 har ret i at det godt kan være Option Explicit der er dit problem da ikke alle server er konfigureret til at understøtter
Option Explicit er bare at du tvinges til erklære dine variabler og kan godt undværes selv om det er pænere og mere rigtigt at bruge Option Explicit i sin kode..
Avatar billede muleen Nybegynder
09. juni 2003 - 15:46 #14
vil du så ikke konfigurere et modul til mig hvor der er sikkert login og med autologin så får du de point jeg har lovet ham den anden ?

Du kan bare sende den til marcus@zoomsite.dk

//muleen
Avatar billede wilweb Nybegynder
09. juni 2003 - 15:56 #15
gi ham nu lige en chance for at svare!
Avatar billede fun22 Nybegynder
09. juni 2003 - 15:56 #16
sendt
Avatar billede muleen Nybegynder
09. juni 2003 - 16:01 #17
fun > jegh kan ikke downloade den fra mail'en !!!!
Avatar billede muleen Nybegynder
09. juni 2003 - 16:06 #18
det virker !

men hvordan deaktivere jeg Husk mig & autologin -fonktionen ?
Avatar billede fun22 Nybegynder
09. juni 2003 - 16:06 #19
Avatar billede fun22 Nybegynder
09. juni 2003 - 16:09 #20
indsæt det her der hvor du vil have knapperne til at slå det fra med:

<%

If Request.Form("knap") = "Slå autologin fra" Then
    Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    objConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.Mappath("logins.mdb")

    strSQL ="UPDATE users SET autolog = FALSE WHERE (pkuserid =" & Session("userid") & ");"
    objConn.Execute(strSQL)

    Response.Redirect("form.asp")
End If

If Request.Form("knap2") = "Slå husk mig fra" Then
    Response.Cookies("brugernavn").Expires = date() - 1
    Response.Cookies("password").Expires = date() -1
End If

Response.Write("<p class=""tdtext"">Velkommen " & Session("username") & "</p>")
Response.Write("<form method=""POST"" action=""default.asp"">")
Response.Write("<p><input type=""submit"" name=""knap"" value=""Slå autologin fra""></p><p><input type=""submit"" name=""knap2"" value=""Slå husk mig fra""></p>")
Response.Write("</form>")

%>
Avatar billede muleen Nybegynder
09. juni 2003 - 16:11 #21
er der ikke en der vil lave den hvis jeg nu sender alle mine filer ???

//muleen
Avatar billede fun22 Nybegynder
09. juni 2003 - 16:29 #22
hvis ikke du kan finde ud af at copy/paste så tror jeg du skal til at læse nogen bøger om emnet
Avatar billede muleen Nybegynder
09. juni 2003 - 16:31 #23
jeg kikker på det en af de næste par dage...!