Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
01. december 2000 - 22:54 Der er 25 kommentarer

HASTER - loop form

Hej
Er der ikke en af je, der kan designe et lille script, der kan sende indholdet af en form x antal gange?
Avatar billede el_gnu Nybegynder
01. december 2000 - 22:56 #1
Det kræver frames, men hvis det ikke er en hindring, så kan jeg godt (tror jeg)
Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
01. december 2000 - 22:56 #2
Det er ingen hindring
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. december 2000 - 22:57 #3
Øøøøh, formål?
Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
01. december 2000 - 23:00 #4
jeg leger bare med html/asp...(newbie)
Avatar billede el_gnu Nybegynder
01. december 2000 - 23:11 #5
hvis du leger kan du vel også nøjes med en ide, ik\' :-)

I framen med formen har du et script der gør følgende:

target på formen (<form target=\"anden-frame\")skal være en anden frame (evt. skjult)

formen skal have ikke have en submit knap, men en normal knap der kalder en funktion
denne funktion kører et loop der X antal gange kalder form.submit() evt. med et lille interval.

Voila, formen er blevet submittet x-antal gange
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. december 2000 - 23:12 #6
Man kunne i et svagt øjeblik forledes til at tro, det kunne være et
ønske om at chikanere en velmenende persons indtastningsformular ;-)
Avatar billede el_gnu Nybegynder
01. december 2000 - 23:13 #7
form.submit() skal selvfølgelig være noget a la document.forms[\'formNavn\'].submit()
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. december 2000 - 23:17 #8
<script language=\"javascript\">

var x=6;    // eller hent den fra et formfelt...

function submitXTimes(form) {
  for ( i=0; x>i; i++ ) form.submit()
}

</script>

<form  name=\"thisForm\" ...>
...
<input type=\'button\' value=\"SUBMIT\" onclick=\'submitXTimes(thisForm)>
</FORM>

1) der skal ikke være nogen <input type=\"submit\" ...> knap
2) de andre måder at subnitte (enter i textfield, ol) skal redirectes til samme subroutine.

men hvad vil du dog med sådan en?

mvh JakobA

Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
01. december 2000 - 23:18 #9
ja
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. december 2000 - 23:20 #10
erikjacobsen >> men for at gøre det skulle man hacke hans hotel og addere et script til siden. Og hvis man gør det er der 1000 værre ting man kan chikanere med.

\"andre måder at subMitte\". sorry
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. december 2000 - 23:25 #11
Næh, man behøver da bare at tage en kopi af hans HTML-dokument, lægge det
på sin harddiske - ændre et par links (hvis de er relative) - og så køre derudaf.
Skal vi prøve?? ;-)
Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
01. december 2000 - 23:29 #12
ja
Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
01. december 2000 - 23:30 #13
er i til irc????
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. december 2000 - 23:31 #14
nej tak. Jeg vil heller prøve at få min egen database op at stå.
Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
01. december 2000 - 23:33 #15
hvad snakker du om?
Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
01. december 2000 - 23:37 #16
vi bliver redirectet hver gang den submitter... Nogen løsning???
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. december 2000 - 23:39 #17
erikjacobsen >> Jeg troede forresten at fx cgi-submit kun blev honoreret hvis der sendtes fra et accepteret domæne. Ellers er din metode da ALT for nem :-))
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. december 2000 - 23:48 #18
Jamen, den ER nem. Modtageren kan vælge (men gør det stort set aldrig) at
kigge på referer-variablen.
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. december 2000 - 23:58 #19
Uha da. Nok værd at huske. Tak.
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. december 2000 - 00:02 #20
karl-fritjof >> det er el_gnu\'s bidrag. formen skal have target=\"en_anden_ramme\", så du slipper for submit-respons i den ramme hvor formen ligger.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. december 2000 - 00:47 #21
Nå, Karl, skal du have det lavet for dig, kan du så ikke smide den
form, der skal sendes mange gange her. Så kan vi nok få det til
at trille.
Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
06. december 2000 - 14:00 #22
Har droppet projektet...
Avatar billede el_gnu Nybegynder
06. december 2000 - 14:49 #23
hmmm, lukker du så ? nu
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. december 2000 - 18:59 #24
el_gnu > Ja det er da forsøget værd :-))
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. oktober 2001 - 14:52 #25
karl_fritjof >> læg et svar og accepter det; så vi får spørgsmålet lukket.