Avatar billede stoney96 Nybegynder
09. juni 2003 - 10:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SQL problem med en aktuel status

Hej

Til en bilflåde har jeg en bilservicetabel - service_history - hvor der bliver stemplet hver gang en bil ændrer placering. Der er felter for bilnummer(num), tid(DateTime), og placering(num). Placering er fremmednøgle til tabellen 'Bilplacering' som har felterne 'Placering_UID' og 'Placering_Txt' for at få placeringen i klartekst.

Jeg vil gerne have en query som kan give mig et snapshot af status på et givet tidspunkt, f.eks. hvordan er alle bilers status d.5.5.2003 kl.15.00

Jeg er selv kommet til

SELECT service_history.bilnummer, Max(service_history.Tidspunkt) AS MaksOfTidspunkt
FROM service_history
WHERE (((service_history.Tidspunkt)<#5/5/2003 15:00:00#))
GROUP BY service_history.bilnummer;
- men dette giver mig kun den korrekte tid. Jeg mangler derefter placeringen fra tabellen Bilplacering.

Jeg giver 100 spænd for en korrekt query. Det skal benyttes i Access.
Avatar billede slash Nybegynder
09. juni 2003 - 10:14 #1
hva mæ og flytte det over i access kat. så?
Avatar billede stoney96 Nybegynder
09. juni 2003 - 10:19 #2
-->Slash:
Det skal senere konverteres til SQL-server og jeg gætter på at andre brugere af denne kategori ikke er så nærtagende som dig og kan hjælpe uanset hvilket sted jeg ønsker at sætte min sqlsætning ind......
Avatar billede terry Ekspert
09. juni 2003 - 10:35 #3
if you send the dB to eksperten@santhell.dk then I will take a look
Avatar billede stoney96 Nybegynder
11. juni 2003 - 13:45 #4
Lukker og slukker