Avatar billede krosus_p Nybegynder
08. juni 2003 - 23:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

script der ændre servertiden

Jeg har en web-side placeret på amerikansk webserver.

Men det er vigtigt for mig at server tiden er dansk da den asp bserede side ofte skal gemme dato og klokkeslet i en db, dette skla selvfølgelig være dansk tid.

Plus at jeg har en SQL:
<%strSQL = "Select * From tabel WHERE now() < tid&dato Order by tid&dato Asc"%>

dette skal ligeledes være dansk tid.

er der mulighed for at ændre denne server tid
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. juni 2003 - 23:26 #1
Du kan ændre serveren tid ved at skrive denne linke i toppen af din kode, så løre serveren med DK dato format.

<% Session.LCID = 1030 %>

Men SQL bruger US/UK datoformat som er yyyy-mm-dd eller mm-dd-yyyy og det ændre sig ikke selvom serveren køre DK format.
Avatar billede krosus_p Nybegynder
08. juni 2003 - 23:29 #2
Jeg har prøvet dette, og det giver mig et nyt problem.

Da jeg har komma værdier jeg skal gemme i den samme db, brokker siden over flere værdier når jeg kører en INSERT INTO
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. juni 2003 - 23:35 #3
hmm ja det giver så et problem..
Kan må så styre og ændre Session.LCID ned genne siden efter behov.

Alternativ så må man selv lave en format af dato til det format man vil havde med en function så.
dato = Day(rs("tid%dato")) & "-" & Month(rs("tid%dato")) & "-" & Year(rs("tid%dato"))
Avatar billede krosus_p Nybegynder
08. juni 2003 - 23:38 #4
Uh jeg tror jeg har formuleret mig uheldig, det var ikke så meget formatet der skulle ændres som selve tiden, altså dato og klokkeslet og ikke den måde det skrives på
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. juni 2003 - 23:41 #5
Det som afgøre det ASP siden udskriver er Session.LCID. Det som gemmes i databasen afgøre af hvad serveren er sat op til i regional settings.
Avatar billede krosus_p Nybegynder
08. juni 2003 - 23:44 #6
er der en måde man kan automatisere asp til at ændre eller manipulere tiden på serveren således at når man bruger now() så er det nu i danmark, og ikke nu i USA, eller skal jeg bare finde en dansk serverplads med ASP
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. juni 2003 - 23:57 #7
Jeg kender ikke andre end Session.LCID
Men du har samme problem med , eller . hvis du finder en DK server for den har jo bare default Session.LCID = 1030 og ikke US.
Problemmet er at SQL køre US format og det giver altså nogle problemmer.

For at udskrive now i DK format:
Session.LCID=1030
Response.Write now()
Session.LCID=1033

Men hvis du sætter den LCID til 1030 så kan du i dine INSERT INTO med komma til bruger FormatNumber, måske GroupDigits kan  ændres
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/vsfctformatnumber.asp
Avatar billede krosus_p Nybegynder
09. juni 2003 - 00:05 #8
Jeg har godt nok kørt på en dansk server, min skoles, men nu skal siden flyttes, og der har jeg ikke haft problemer med , eller . selvom den kører på dansk tid men dog ikke format.

Men jeg siger da tak for hjælpen ;)