Avatar billede pezzie Nybegynder
08. juni 2003 - 20:19 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Langsom download hastighed

Hej

Jeg har en Boomtown 512/512 linje. Har den tilsluttet gennem en router med 3 pc'er på netværk.

Når jeg downloader svinger hastigheden meget, men ender altid omkring 90 eller mindre. Min upload er derimod altid i omegnen af de 500.

Hvad sker der ? TDC siger, at det ser fint ud inde fra dem.

Pezzie
Avatar billede kenp Novice
08. juni 2003 - 20:34 #1
øhhh hvordan regner du det ud! med en 512/512 forbindelse kan du hente og sende med 64 Kb/s ? så hvordan får du de høje tal fra!

Men du kan jo ikke downloade og uploade samtidig med fuldforbindelse!
Avatar billede pezzie Nybegynder
08. juni 2003 - 20:41 #2
Sorry så .. så siger vi download med 9 og upload med 50.

Jeg snakker også om seperat download og upload.
Avatar billede kenp Novice
08. juni 2003 - 21:23 #3
ja så kan det godt være mystisk og du er sikker på at de andre ikke også henter samtidig?

har du prøvet at hente fra sider som har meget større hastighed end dig! for hvis du henter fra private sider kunne det tænkes at det var det!
Avatar billede pezzie Nybegynder
08. juni 2003 - 21:45 #4
De andre computere er ikke tændt og jeg henter filer fra f.eks. TDC og Tucows. Resultatet er det samme på alle de sider jeg har testet på.

Problemet er kommet for et par dage siden og der er ikke drifts forstyrelser i mit område ... så jeg fatter minus
Avatar billede kenp Novice
08. juni 2003 - 21:47 #5
har du prøvet at slukke for din router og modem og så starte dem igen! nogen gange hjælper det, fordi at de bliver "fyldt" op (hved ikke helt hvorfor!
Avatar billede pezzie Nybegynder
08. juni 2003 - 21:57 #6
Ja .. nu har jeg .. samme resultat.

Prøver at formatere computeren ..
Avatar billede kenp Novice
08. juni 2003 - 21:58 #7
inden du gør det, er det samme problem på de andre computere!
Avatar billede tobias28 Praktikant
09. juni 2003 - 00:02 #8
prøv lige denne: http://www.internetkvalitetsguide.dk/

se din hastighed med dette program...er det samme resultat?
Avatar billede pezzie Nybegynder
09. juni 2003 - 10:09 #9
Wierd .. aner ikke hvad de resultater betyder på den sidste side.

Men tror mit problem er min router, for hvis jeg tilslutter uden om den ( altså som en PPPoE forbindelse ) er hastigheden omkring 60 i download.
Med andre ord - min forbindelse er altså normal.
P.S. Dette forsøg er lavet på en bærbar og altså ikke den normale computer.

Hvad kan der være sket med min router eller er den min stationære computer som har problemet ?? ( Jeg nåede ikke at formatere )

Pezzie
Avatar billede tobias28 Praktikant
09. juni 2003 - 10:50 #10
den kører igennem et netværkskabel ikke? Har du mulighed for, at tilslutte via USB? Har hørt om folk, der havde problemer, hvor dette hjalp! USB er åbenbart bedre...!!!
Avatar billede pezzie Nybegynder
09. juni 2003 - 11:02 #11
Nej ingen mulighed for at tilslutte gennem USB.

Har lige prøvet at lavet en PPPoE forbindelse på min stationære PC. Samme resultat som med den bærbare ... har aldrig hentet så hurtigt før.

Hvad er der galt med min router ??? Virus ???
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. juni 2003 - 11:05 #12
Hvilken router?
Har du genstartet det?
Har du prøvet at firmware opgradere den?
Avatar billede pezzie Nybegynder
09. juni 2003 - 11:55 #13
Longshine LCS-883R-DSL-4F

Har genstartet og opgraderet firmware.
Har nulstillet den og genindstillet den en indstilling af gangen
Avatar billede kenp Novice
09. juni 2003 - 17:35 #14
Der burde ikke kunne være  virus i en router ! (har ihvertfald aldrig hørt om det)

Men kunne din bærbar godt køre "normal" hastighed med at sende og hente!!
Avatar billede pezzie Nybegynder
09. juni 2003 - 22:34 #15
Well I tror sikkert det er løgn ... jeg har sq selv svært ved at tro det.

Efter jeg havde prøvet at formatere og problemet stadig var der, blev jeg faktisk så gal at jeg begyndte at skille hele netværket ad.

Til min forbløffelse hentede vores anden stationære pc med fuld hastighed, da jeg samlede forbindelsen igen over til den ( altså alene på netværket ).
Glad troede jeg problemet var løst - men da jeg tilsluttede min egen pc og prøvede hastigheden var den uændret - altså omkring 9 Kb/s.

Efter nogen tid med diverse kabler flyvende rundt i lokalet fandt jeg mit problem - nemlig det kabel fra min router til min stationære pc.

Jeg fatter stadig ikke hvorfor - kablet er ikke blevet flyttet eller ændret det sidste år hvor hastigheden aldrig har fejlet noget og når jeg lavede direkte tilslutning var der jo heller ikke nogle problemer.

Efter nærmere undersøgelse af kabel enderne kan jeg godt se, at farve kombinationen er forskellig, men jeg fatter stadig minus af det hele.

Sorry for ulejligheden, men tak for hjælpen !

Pezzie

( P.S. Skal nogen have points ? )
Avatar billede kenp Novice
09. juni 2003 - 22:42 #16
hvis du mener at nogen af os har fortjent point, så skriv det så skal du nok få et svar fra os.

ellers skal du selv lægge et svar og accepter det
Avatar billede pezzie Nybegynder
09. juni 2003 - 22:58 #17
Kenp ... du har lavet flest indlæg ... så skriv et svar og pointene går til dig

Pezzie
Avatar billede kenp Novice
09. juni 2003 - 23:27 #18
læg også et svar selv og tag mindst ½ delen af dem retur :)