Avatar billede bl4de Nybegynder
08. juni 2003 - 20:06 Der er 15 kommentarer

Hvordan kan jeg banned folk fra min homepage?

Nogen der ved hvordan jeg kan ban'(Forbyde dem adgang) til min hp.. Jeg har et STORT problem med en spammer der hele tiden spammer min tagwall.. og det er mega irriternde.. kan man få et script eller noget til at forbyde ham adgang til min hp?
Avatar billede ohmish Nybegynder
08. juni 2003 - 20:08 #1
har du php og mysql (og lidt forstand på det)?
Avatar billede bl4de Nybegynder
08. juni 2003 - 20:11 #2
Nej har ikke forstand på det.. kun lidt php..
men har en editor der sagtens kan klare det (dreamweaver mx)
men mysql.. Naaah!
måske du kunne give mig en lille Lektion?
Avatar billede ducks Nybegynder
08. juni 2003 - 20:12 #3
Hvad understøtter webhotellet? php og mysql eller asp og access eller begge dele?
Avatar billede bl4de Nybegynder
08. juni 2003 - 20:13 #4
begge dele
Avatar billede ducks Nybegynder
08. juni 2003 - 20:22 #5
Er det bare en enkelt ip? så kan du bruge:

<%If Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") = "INDSÆT_IP" Then Response.Redirect("about:blank")%>
Avatar billede bl4de Nybegynder
08. juni 2003 - 20:26 #6
hvor skal jeg indsætte det?
:)
Avatar billede ducks Nybegynder
08. juni 2003 - 20:26 #7
Øverst på de sider han ik må se, og kald dem for .asp istedet for .html
Avatar billede bl4de Nybegynder
08. juni 2003 - 20:27 #8
Ok
Thx!
skal lige se om det virker.. hvis det gør 4 du point
Avatar billede ducks Nybegynder
08. juni 2003 - 20:28 #9
Har du da hans ip?
Avatar billede ducks Nybegynder
08. juni 2003 - 21:05 #10
håber det virker
Avatar billede ohmish Nybegynder
08. juni 2003 - 22:22 #11
sæt dette i din startside (+ evt. andre sider) og kald den sidenavn.php:

<?php
$banned = array("291.192.98.23", "en anden ip", "en til", "osv osv");
if (in_array($_SERVER['REMOTE_ADDR'])) {
$to2 = "DIG <din@emailadresse.dk>";
$subject2 = "IP-ban";
$message= "Besøg af banned IP (nægtet adgang): ".$_SERVER['REMOTE_ADDR']." d. ".date("d-m-Y H:i:s")."\n\n";
$extraheader2="From: banbot <ban@dinemail.dk>\r\n";
$extraheader2.="Reply-To: ban@dinemail.dk\r\n";
@mail($to2,$subject2,$message,$extraheader2);
echo "Din ip-adresse er banned og du er nægtet adgang på denne side<br>"; exit;
}
?>

så får du en mail hvis en ip fra din banliste besøger siden (forsøger).
Avatar billede freddy04 Nybegynder
08. juni 2003 - 23:33 #12
de metoder kræver at idioten har fast ip-adresse og kun bruger den samme pc, hvis han har dynamisk nytter de ikke noget, da han så kan komme ind på siderne næste gang han tænder computteren og får tildelt en ny ip.
Den eneste metode hvis det er tilfældet, er at lave et login-system fx med asp.
Avatar billede sukos Juniormester
09. juni 2003 - 08:51 #13
ja, hvis det ikke er fast IP han kommer fra kan det godt være sværere.
Og om ikke andet, kan fjolset jo gå på f.eks. netcafe og derfra spamme.

Når der bliver skrevet til tagwall'en, (logind til tagwall'en er heller ikke godt!), bliver IP'en så også gemt?
Avatar billede ohmish Nybegynder
09. juni 2003 - 19:04 #14
mit script er en metode til at banne hans nuværende ip. en start...
det kan jo være at han HAR fast ip, eller slet ikke gider besøge siden igen når nu han er banned. ellers ban ham igen næste gang.. så sjovt synes personen vil heller ikke det er at forny sin ip konstant bare for at spamme.. ?
Avatar billede ohmish Nybegynder
09. juni 2003 - 19:10 #15
du kan evt. også lægge en cookie på personens computer samtidig med at ip'en bannes. så er der 2 ting han skal ændre for at kunne spamme igen.