Avatar billede micofix Nybegynder
08. juni 2003 - 09:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hotbar; hvordan slipper jeg af med det?

Jeg er kommet til at hente og installere et program der hedder Hotbar. Det viser sig dels i min MSIE 6.0 browser og i Oulook Express som en masse syrede funktion jeg egenrtlig ikke troede jeg havde et akut behov for og dels som en forbandet mængde "suspicious files" når jeg kører programmet Adaware. Sidst efter en Windows 98 geninstallation var antallet af filer samt cookies/infokager (der havde noget med Hotbar at gøre) ca. 70.

Hvordan afinstallerer jeg programmet uden at formattere min harddisk? (har prøvet ad/remove software-funktion uden held samt manuelt af fjerne programmet ditto)
Avatar billede fromsej Praktikant
08. juni 2003 - 10:44 #1
Her er manuel removal beskrivelse:
http://www.doxdesk.com/parasite/HotBar.html
Desuden bør du prøve Spybot, den er mere effektiv end Ad-aware.
http://spybot.eon.net.au/index.php?lang=en&page=download - Renser for Spyware
Avatar billede fromsej Praktikant
08. juni 2003 - 10:46 #2
Et lille hjertesuk.
Havde det ikke været en god idé at oprette det her spørgsmål under Sikkerhed, eller Virus?
Avatar billede fromsej Praktikant
08. juni 2003 - 11:05 #3
Avatar billede micofix Nybegynder
08. juni 2003 - 11:50 #4
jo. Jeg har også oprettet det et andet sted, og har fået svar.
  Debatten er død - længe leve debatten.
Avatar billede fromsej Praktikant
08. juni 2003 - 11:55 #5
Og hvilken løsning?
Kunne min ikke bruges, siden du afviser?
Avatar billede micofix Nybegynder
08. juni 2003 - 14:02 #6
Det korte og koncise svar var:

http://www.hotbar.com/install/explorer/HBUnInst.exe

Se http://exp.dk/spm/361970
eller under
Programmer : Tekstbehandl. : Andre : Hotbar; hvor dan slipper jeg af med det?

NB: Tak for dine svar, men vil du have pointene når jeg ikke brugte svaret? Jeg har fået løst mit problem, og det ville synes lidt... noller (al respekt for Brd. Olsen) at installere skidtet igen for at se om begge metoder virker, ikke?
Avatar billede fromsej Praktikant
08. juni 2003 - 14:08 #7
Ikke lidt noller, temmelig meget noller.*S*
Points er jeg ligeglad med, det vigtigste er du kom af med det.
Grunden til at jeg spurgte, er at andre måske kan have glæde af løsningen.
Men hvorfor ikke oprette spørgsmålet der hvor det hører hjemme, nemlig i Sikkerhed?
Så vil jeg også anbefale dig at installere Spywareblaster, IE-Spyad og BrowserHijackblaster, du kan læse om dem her.*S*
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Avatar billede micofix Nybegynder
08. juni 2003 - 17:31 #8
Lyder som en god ide.

(Kan ikke komme på noget bedre at lave i det her vejr. :-)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. juni 2003 - 14:44 #9
Er problemet løst, bør spørgsmålet lukkes :o)

/victor-1
Avatar billede micofix Nybegynder
06. oktober 2003 - 23:11 #10
Hvordan?
Avatar billede fromsej Praktikant
06. oktober 2003 - 23:13 #11
Du kunne evt. have accepteret mit svar, da det var rigtigt.