Avatar billede purup Nybegynder
07. juni 2003 - 18:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

loadVariable og php

Hej igen...
Vi har skrevet følgende i flash 5:

loadVariables("highscore.php?action=get","");

..og det fungerer fint. Så har vi skrevet:

loadVariables("highscore.php?action=add&pass=abc&name=gert&time=11:11:11","");

..men det virker ikke - hvorfor?
(hvis skriver strengen i URL'en virker det - så det er ikke highscore.php der er fejlen)
Avatar billede purup Nybegynder
07. juni 2003 - 18:59 #1
hva' så barklund?
Avatar billede kim_bille Nybegynder
07. juni 2003 - 19:59 #2
er det noget med at flash cache'er sider, så de ikke bliver loadet igen?
Avatar billede kim_bille Nybegynder
07. juni 2003 - 22:04 #3
hva'så mat er der noget du kan svare på. Skal der flere oplysninger til?
Avatar billede kim_bille Nybegynder
07. juni 2003 - 23:49 #4
Der må ikke må være ':' i strengen har vi fundet ud af
Avatar billede barklund Nybegynder
08. juni 2003 - 21:04 #5
Du skal nok bare urlencode det (eller escape som det hedder i flash:

loadVariables("highscore.php?action=add&pass=abc&name=gert&time="+escape("11:11:11"),"");
Avatar billede purup Nybegynder
09. juni 2003 - 18:00 #6
tak for svaret bille. hvordan mon du fandt ud af det?
point det for du
Avatar billede purup Nybegynder
09. juni 2003 - 18:04 #7
tak for indlægget barklund. vi kunne have brugt din hjælp fredag, lørdag nat, men nu har vi fundet ud af det.

bille > jeg har lagt den endelige flash op: www.gun.dk/testdriver
Avatar billede barklund Nybegynder
09. juni 2003 - 20:26 #8
Er kim_bille og purup samme person? Det ser lidt mærkeligt ud, at der står "vi" i indlægget...
Avatar billede kim_bille Nybegynder
10. juni 2003 - 00:35 #9
barklund> Jeg tænkte nok, at den ville komme på et tidspunkt. :)
Men nej, vi er ikke samme person. Vi arbejdede sammen på dette lille prototype projekt, (www.gun.dk/testdriver/) hvis formål var at finde ud af hvordan man henter og gemmer i en database fra flash.

Jeg synes nu også det, at vi har skrevet "vi", i alle vores spm, taler imod at vi er samme person.
(de tre spm
http://exp.dk/spm/361638
http://exp.dk/spm/361270
og dette spm)