Avatar billede jonas200 Nybegynder
01. december 2000 - 13:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mail formular

Hvordan laver jeg en formular, hvor at indholdet bliver sendt til min email, når man trykker på send/submit?
Avatar billede gertnissen Nybegynder
01. december 2000 - 13:57 #1
<FORM action=\"mailto:jonas@eksperten.dk\">
<INPUT name=\"subject\" size=\"20\">
<INPUT name=\"ok\" type=\"SUBMIT\" value=\"  Ok  \">
</FORM>
Avatar billede jonas200 Nybegynder
01. december 2000 - 14:30 #2
gertnissen: Den skal kunne bruges selv om afsenderen ikke har en email.
Avatar billede gertnissen Nybegynder
01. december 2000 - 14:41 #3
Desværre, så tror jeg du har ramt en forkert kategori, det kan du nemlig ikke - du må omkring noget perl/cgi, asp eller lign.
Måske din udbyder understøtter dette ?

Avatar billede schmakk Nybegynder
01. december 2000 - 14:42 #4
hvis du kan bruge en php-form i stedet, så har jeg en fin lille en :)

/SchmaKK
Avatar billede schmakk Nybegynder
01. december 2000 - 14:43 #5
Fik jeg sagt at den virker uden at afsenderen har en mail?

/SchmaKK
Avatar billede jonas200 Nybegynder
01. december 2000 - 14:43 #6
Han understøtter perl/cgi, så kender du noget der?
Avatar billede schmakk Nybegynder
01. december 2000 - 14:45 #7
fåårk jeg spammer :)
du kan se den i aktion på  på www.rrk.kollegienet.dk/~schmakk under \"Tilmeld\"
men lad være med at spamme mig, ok ;)

/SchmaKK
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
02. december 2000 - 12:30 #8
Ligger siden hos en udbyder? Så find ud af om der er installeret FormMail, som er et cgi-script der kan netop det. Andre tilsvarende scripts kan også bruges. Så skal du bede om at få dokumentationen, som er MEGET nem at følge.

Når det så alligevel ikke virker, så ringer du igen til udbyderen, der får en tekniker til at se på det. Han finder ud af at dokumentationen ikke er helt opdateret, og hjælper med at få det helt på plads.

Hilsen Lars
Avatar billede jonas200 Nybegynder
02. januar 2001 - 07:15 #9
Nej siden ligger ikke hos en udbyder...
Avatar billede janbach Nybegynder
04. januar 2001 - 21:54 #10
<form action=\"mailto:????@????????.dk\" method=\"POST\" enctype=\"text/plain\">
    <div align=\"center\">
      <table border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\" width=\"98%\">
        <tr>
          <td width=\"33%\" valign=\"MIDDLE\"><b><font size=\"2\" face=\"Arial\" color=\"#FFFFFF\">Navn:</font></b></td>
          <td width=\"67%\" valign=\"TOP\">
            <input type=\"TEXT\" name=\"Navn:\" size=\"37\">
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td width=\"33%\" valign=\"MIDDLE\">
            <p><b><font size=\"2\" face=\"Arial\" color=\"#FFFFFF\">Din e</font></b><font color=\"#FFFFFF\"><b><font size=\"2\" face=\"Arial\">-mail:</font></b></font></p>
          </td>
          <td width=\"67%\" valign=\"TOP\">
            <input name=\"E-mail:\" size=\"37\" value=\"@\">
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td width=\"33%\" valign=\"MIDDLE\"><b><font size=\"2\" face=\"Arial\" color=\"#FFFFFF\">Evt.
            din hjemmeside adresse:</font></b></td>
          <td width=\"67%\" valign=\"TOP\">
            <input type=\"TEXT\" name=\"Hjemmeside adresse:\" size=\"37\" value=\"http://\">
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td width=\"33%\" valign=\"TOP\"><b><font size=\"2\" face=\"Arial\" color=\"#FFFFFF\">Din
            kommentar<br>
            </font><font size=\"2\" face=\"Arial\"><br>
            </font></b></td>
          <td width=\"67%\" valign=\"TOP\">
            <textarea name=\"Kommentar:\" rows=\"7\" cols=\"36\"></textarea>
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td width=\"33%\">&nbsp;</td>
          <td width=\"67%\">
            <input type=\"SUBMIT\" name=\"Submit\" value=\"Send\">
            <input type=\"RESET\" name=\"Reset\" value=\"Om igen\">
          </td>
        </tr>
      </table>
    </div>
    <p align=\"center\"><b><font face=\"Arial\" color=\"#FFFFFF\">Tak for din e-mail!</font></b><font face=\"Arial\" color=\"#FFFFFF\"><br>
      </font><font color=\"#FFFFFF\"><b><font size=\"2\" face=\"Arial\">Hvis din e-mail&nbsp;
      kræver et svar vil jeg svarer så hurtigt som muligt.</font></b></font></p>
    <p align=\"center\"><font color=\"#FFFFFF\"><b><font size=\"2\" face=\"Arial\">Dig</font></b> </font>
  </form>
</div>
Avatar billede janbach Nybegynder
04. januar 2001 - 21:58 #11
Undskyld...sådan her..

Hvis baggrunden er hvid skal du lige have ændret tekstens farve.

<div id=\"divZoom\" style=\"position: absolute; top: 31px; left: 34px; width: 459px; height: 353px\">
  <form action=\"mailto:????@????????.dk\" method=\"POST\" enctype=\"text/plain\">
    <div align=\"center\">
      <table border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\" width=\"98%\">
        <tr>
          <td width=\"33%\" valign=\"MIDDLE\"><b><font size=\"2\" face=\"Arial\" color=\"#FFFFFF\">Navn:</font></b></td>
          <td width=\"67%\" valign=\"TOP\">
            <input type=\"TEXT\" name=\"Navn:\" size=\"37\">
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td width=\"33%\" valign=\"MIDDLE\">
            <p><b><font size=\"2\" face=\"Arial\" color=\"#FFFFFF\">Din e</font></b><font color=\"#FFFFFF\"><b><font size=\"2\" face=\"Arial\">-mail:</font></b></font></p>
          </td>
          <td width=\"67%\" valign=\"TOP\">
            <input name=\"E-mail:\" size=\"37\" value=\"@\">
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td width=\"33%\" valign=\"MIDDLE\"><b><font size=\"2\" face=\"Arial\" color=\"#FFFFFF\">Evt.
            din hjemmeside adresse:</font></b></td>
          <td width=\"67%\" valign=\"TOP\">
            <input type=\"TEXT\" name=\"Hjemmeside adresse:\" size=\"37\" value=\"http://\">
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td width=\"33%\" valign=\"TOP\"><b><font size=\"2\" face=\"Arial\" color=\"#FFFFFF\">Din
            kommentar<br>
            </font><font size=\"2\" face=\"Arial\"><br>
            </font></b></td>
          <td width=\"67%\" valign=\"TOP\">
            <textarea name=\"Kommentar:\" rows=\"7\" cols=\"36\"></textarea>
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td width=\"33%\">&nbsp;</td>
          <td width=\"67%\">
            <input type=\"SUBMIT\" name=\"Submit\" value=\"Send\">
            <input type=\"RESET\" name=\"Reset\" value=\"Om igen\">
          </td>
        </tr>
      </table>
    </div>
    <p align=\"center\"><b><font face=\"Arial\" color=\"#FFFFFF\">Tak for din e-mail!</font></b><font face=\"Arial\" color=\"#FFFFFF\"><br>
      </font><font color=\"#FFFFFF\"><b><font size=\"2\" face=\"Arial\">Hvis din e-mail&nbsp;
      kræver et svar vil jeg svarer så hurtigt som muligt.</font></b></font></p>
    <p align=\"center\"><font color=\"#FFFFFF\"><b><font size=\"2\" face=\"Arial\">Dig</font></b> </font>
  </form>
</div>