Avatar billede susannegraumann Nybegynder
01. december 2000 - 13:43 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

søgning ?????????

Hej ????????

Jeg skal bruge en søge funktion som www.krak.dk har som vejsøgning men ikke med database eller ASP vejene skulle gerne kunne ligge i et array.

Er her en som ved om der findes sådan et program som kan downloades på nettet ?????????
Avatar billede halnet Nybegynder
01. december 2000 - 13:58 #1
;o)
Hvor mange veje drejer det sig om?

- Anders
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
01. december 2000 - 14:03 #2
100 ???? måske
Avatar billede davsclaus Nybegynder
01. december 2000 - 15:56 #3
a)
Hvis de blot ligger i en array, så kan du vel have en javascript som kan
finde vejen. Hvis ja, så¨spørg da hellere i dette forum.

b)
Hvis der er i java, skal du jo have serveren til at udføre søgningen for dig.
(servlet, jsp)

c)
Dog kan du lave en java applet, som kan køre på klienten (hos surferen).

Avatar billede susannegraumann Nybegynder
06. december 2000 - 22:13 #4
Undskyld at jeg ikke har svaret noget før...........er her stadig en davsclaus????????

Hvis du gidder forklare lidt..........hvilket et af de 3 muligheder er den bedste ????????
Avatar billede hejjjj Nybegynder
20. december 2000 - 09:23 #5
hvad med et svar på det her spørgsmål, der må da være en haj her inde som kunne hjælpe, jeg hænger med på en lytter !!!!!!!!!!!!
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
03. januar 2001 - 18:31 #6
Nu har jeg haft spørgsmålet her åbent siden 01/12 2000..........hjælper det nu hvor der er lidt flere point......jeg har læst nogle af jeres slåskampe om point så 140 point lagt til hjælper vel?????????

Eller skal der flere til ( Jeg har ikke så mange point og er ikke dygtig nok til at svare på spørgsmål)

Men den her size er vel også til os som ikke er super programmøre ?????????
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. januar 2001 - 18:45 #7
Hvorfor ikke med ASP og database? er da meget næmmere
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
03. januar 2001 - 18:48 #8
Der er bare et lille problem jeg kan ikke ASP men skal på kursus her den 22/1.
Men hvad men funktionen som selv finder resten af vejen ????????????
Hvordan er den lavet eller høre det hele sammen ????????????
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. januar 2001 - 18:50 #9
For at man kan finde en vej på en hjemmeside, så skal den vej jo ligge i en database.. hvorda skulle hjemmesiden eller finde vejen?
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
03. januar 2001 - 18:52 #10
Lige nu ligger de på en HTML side, hus nummerne ligger så i en database ????????
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. januar 2001 - 18:54 #11
Hvis du ligger alt ind i en database..

vej , hus nr, post nr. og by

så søger man på vej xx og byen så finder den dem der passer og viser på siden.  evt. kort over det (hvis du har lavet kort)
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
03. januar 2001 - 19:01 #12
men der skal vel en funktion til at finde resten af vejnavnet?????????
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. januar 2001 - 19:17 #13
der laves en søge funktion i asp der går ind og søger i din database.
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
03. januar 2001 - 19:20 #14
Ok jeg tror jeg giver op og venter til jeg har været på kursus og holder spørgsmålet åbent...........

Håber så du vil hjælpe mig til den tid ???????
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. januar 2001 - 19:31 #15
skal overveje det :o)

Men hvor svært er det?

du laver en søgefunktion der skal søge i en database også hente oplsninger med eks. \" & Record(\"database-navn\") & \"

Hvilken side er det til?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. januar 2001 - 21:58 #16
susannegrauman:> det du beder om er nok ikke en opgave som folk gider lave for point da det ikke lige \"bare\" kan laves. Hvis det er ligesom krak.dk\'s rutesøgning (med vej navne om hvor du skal køre for at komme fra A-B) så er det en freelance opgave til en hel del penge vi snakker om.
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
04. januar 2001 - 09:52 #17
tdaugaard >>
Det er ikke den funktion jeg søger, det er den java applet som selv finder af vej navnet ???????
Avatar billede halnet Nybegynder
04. januar 2001 - 10:01 #18
Skal det være mens man skriver... ligesom i MSIE når man skriver en adresse man har været inde på før?

- Anders
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
04. januar 2001 - 10:05 #19
JA
Avatar billede halnet Nybegynder
04. januar 2001 - 13:57 #20
Ok... så skal det være et \"klient\" sprog og ikke et \"server\" sprog som asp.

Jeg kan desv. ikke hjælpe...

- Anders
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
04. januar 2001 - 17:37 #21
Anders >>

Tak fordi du siger som der er og ikke bare forlader spørgsmålet.
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. januar 2001 - 23:26 #22
sker der mere?
Avatar billede creator Nybegynder
10. februar 2001 - 00:09 #23
Hvis du vil bruge en Java Applet og har adgang til en database, kan det forholdsvis let laves ved hjælp af JDBC adgang til databasen. Hvis det er spørgsmål om simpel søgning i et array, findes der flere klasser i Java collections der kan bruges, Linær søgning, binær søgning you name it.
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
21. februar 2001 - 22:12 #24
Hvordan laver jeg koden som finder starten af vejnavnet, lige nu ligger der et javascript som finder hele vejnavnet og nr i databasen og på klik åbnes kortet over vejen. Altsår hvis jeg skal finde Vesterbrogade skal scripted hjælper mig med at finde de veje som starter med vest, vesterb, vesterbro osv
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
10. marts 2001 - 21:58 #25
Nu lukker jeg spørgsmålet jeg kan ikke rigtigt bruge nogle af svarne til noget.
Hvis der er en som mener at de kan hjælpe mig kan i få fat i mig på susanne@aligraph.dk