Avatar billede krosus_p Nybegynder
06. juni 2003 - 20:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

sende email til adresser gemt i en acces db

Jeg har en masse email adresse i flere felter under posten email (sjovt nok!)

eksempel:

brugerid  -  tekst
password  -  tekst
email    -  tekst

er der en smart måde jeg kan sende email til alle adresserne på samme tid, uden at skulle indtaste alle adresserne manuelt i outlook
Avatar billede terry Ekspert
06. juni 2003 - 20:56 #1
Short answer.
You automate Outlook and then create a recordset looping through all records, adding the email address to the TO list
Avatar billede mugs Novice
06. juni 2003 - 20:57 #2
Avatar billede terry Ekspert
09. juni 2003 - 20:36 #3
krosus_p>Hows it going here, do you want help or not?
Avatar billede krosus_p Nybegynder
11. juni 2003 - 13:02 #4
I would like some help very much please!

I have no idea how tol automate outlook and creste a recordset looping through all records.
Avatar billede mugs Novice
11. juni 2003 - 16:47 #5
Jeg har en lille db der viser hvordan det kan gøres. Blot læg din e-mail.
En anden mulighed er at søge i ekspertens spørgsmål, det hat været opppe flere gange.
Avatar billede krosus_p Nybegynder
12. juni 2003 - 11:39 #6
min email er ttimme@tiscali.dk

mange tak
Avatar billede mugs Novice
12. juni 2003 - 15:52 #7
Sendt.
Avatar billede krosus_p Nybegynder
12. juni 2003 - 22:28 #8
okay jeg har modtaget db'erne, men jeg er ikke det mindste klogere, jeg prøver mig lidt frem, men hvis der er nogle tips du kan give vil det være en stor hjælp.

tak :)
Avatar billede mugs Novice
13. juni 2003 - 05:46 #9
db e-mail:

Øverst i formularen har du en liste, hvori dine e-mail adressser er listet. Klik og marker een af dem. Du overfører de valgte adresser til e-mail'ens adressefelt ved at trykke på kommandoknappen nederst til venstre. Derefter udfylder du de øvrige 2 felter. Send din e-mail ved at trykke på knappen nederst til højre.

db50:

Den viser dig blot nogle forskellige muligheder for at automatisere afsendelse af e-mail fra Access.

I begge db, kan du se programmeringen ved at åbne formularen i designvisning. Højreklikke på en kommandoknap > Egenskaber > Fanen Hændelser. Du vil nu se en linie hvorpå der står Hændelsesprocedüre. Sæt markøren på den linie oh tryk på de 3 små ... i højre side. Du kommer nu ind i VBA-modulet og kan se hvordan programmeringen er skruet sammen. Du kan kopiere den til den egen db, ret feltnavnene og så skulle det køre.
Avatar billede krosus_p Nybegynder
13. juni 2003 - 11:42 #10
jeps det virker perfekt.

jeg siger mange tak for hjælpen ;)
Avatar billede mugs Novice
13. juni 2003 - 13:21 #11
Selv tak - Tak for point.