Avatar billede hansen2000 Nybegynder
05. juni 2003 - 20:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Postfix bounce besked

hej gutter!

hvordan opsætter jeg postfix til at skrive en valgfri besked tilbage til folk, når der kommer en mail til serveren?

vi er ved at skifte server og har ikke oprettet nogen brugere endnu, så den skal bare reply'e på alle beskeder med en lille note om at vi skifter server og man skal skrive igen om nogle dage.

takker mange gange på forhånd!

-hansen
Avatar billede kokanin Nybegynder
05. juni 2003 - 21:57 #1
Lav den nye server, 'hiv stikket ud' af den gamle, flyt brugerne over, og skift netkablet. Det du forespørger er dumt og uprofessionelt.
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
05. juni 2003 - 22:33 #2
ved opsætning af "luser_relay = test@vores.domæne" og "local_recipient_maps = " og så oprette brugeren "test" kunne vi få overført alle mails til "test" og derefter smide et shellscript afsted der hentede "To: ...."-feltet fra mails'ne, der var kommet mens serveren var under opbygning, og smide dem hen til deres respektive ejere.

mange tak for dit flotte svar ellers...

-hansen
Avatar billede kramse Nybegynder
06. juni 2003 - 01:12 #3
Det er stadig en crappy måde at gøre det på!

Alt efter hvorlænge man regner med at stå uden server kunne man eksempelvis blot fjerne den
gamle og så lade sine backup mail-servere opsamle mails.

Eksempelvis kunne jeg forestille mig at den accepterede løsning ændrede på envelope eller afsender/modtager adresser - hvilket kunne forvirre mail-filtre mod spam eller til sortering?
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
06. juni 2003 - 02:51 #4
den ændrer ingenting

vi skifter fra nt4 til freebsd4.8

har ingen mx-backup

løsningen virker 100% og ingen udefra kan lugte lorten

btw - php-script med preg_match() sparker røv på de 250 mails vi har overført - simpelt og hurtigt