Avatar billede checkmeout Nybegynder
05. juni 2003 - 15:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Actions på knap i movieclip

Jeg har et movieclip på min scene og i det ligger en knap med flg. actions:
on (release) {
    koen = "m";
    point = 0;
    totalpoint = 0;
    _root.play();
}
men det virker kun lidt..... filmen kører godt nok videre til næste scene som den skal, men den fanger ikke variablerne. Skal jeg bruge TellTarget i stedet og i givet fald hvordan skal det skrives?
Avatar billede pyroman Nybegynder
05. juni 2003 - 15:50 #1
Du kan ikke veksle variabler mellem scener... En scene skal forstås som en hel anden film. Mit råd er at droppe scener og istedet bruge frames, movieclips eller andre swf'er som du henter ind i din film...

/Filip
Avatar billede checkmeout Nybegynder
05. juni 2003 - 15:52 #2
Det passer da ikke..... det virkede fint indtil jeg lagde knappen ind i et mc!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. juni 2003 - 15:55 #3
Det er nok nærmere fordi du skal sætte variablerne i roden. Movieclippet findes jo ikke på den anden scene....

/Nikolaj
Avatar billede checkmeout Nybegynder
05. juni 2003 - 15:57 #4
nej men ihvertfald den ene variabel er afhængig af om jeg trykker på knappen.... hvis nu jeg definerer dem i roden kan jeg så ændre variablens værdi fra knappen i stedet?
Avatar billede pyroman Nybegynder
05. juni 2003 - 16:00 #5
Okay - jeg vidste ikke det første! Men det er også sjældent jeg bruger scener...

jeg tror du skal skrive dette istedet for:

on (release) {
    _root.koen = "m";
    _root.point = 0;
    _root.totalpoint = 0;
    _root.play();
}
Avatar billede checkmeout Nybegynder
05. juni 2003 - 16:03 #6
Yes nu virker det, tak!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. juni 2003 - 16:12 #7
Se det var jo logik for burhøns.... ;-)
Avatar billede checkmeout Nybegynder
05. juni 2003 - 16:14 #8
wooork, wooork....
Avatar billede pyroman Nybegynder
05. juni 2003 - 16:22 #9
og logik for giraffer, men jeg kunne ikke engang gennemskue det til at starte med - nu har jeg gået og bildt mig selv ind at man ikke kan bruge de samme variabler over 2 scener!!! Heldigvis har jeg heller ikke haft brug for det hehe