Avatar billede killerbrain Nybegynder
05. juni 2003 - 11:58 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

amd xp 1800 cpu køler

skal bruge en cpu køler der er effektiv, til en amd xp 1800 .. helst ikke pris over 400..
Avatar billede chalde Seniormester
05. juni 2003 - 12:29 #1
tag den her: http://www.studiedata.dk/product.asp?product=552&page=1
den siger heller ikke en dyt...
Avatar billede tobias28 Praktikant
05. juni 2003 - 12:32 #2
http://www.multitech.dk/mysqlshop/varedetalje.asp?varenr=CPU962

Siger heller ikke meget...og kun 130 kroner!
Avatar billede chalde Seniormester
05. juni 2003 - 12:32 #3
Avatar billede bruns Nybegynder
05. juni 2003 - 14:11 #4
Silent twin er en ok kæler, men den fylder en del på bundkortet, jeg har en XP2000 kørende med den ved 55 grader.

Hvis du vil have en der er billigere, og ikke fylder så meget i breden ville jeg tage en Thermaltake Volcano 11 Xaser edition, fås for 200 hos Shg.dk, og den har den fordel at den kan styres vha en drejeknap der monteres i et ledigt PCI slot, dvs du bestmmer selv hvor meget larm du vil have. Den kører hos en Kammerat med en XP2400 med lave omdrejninger ved en temp på ca 60 grader. Ved at sætte den på maks (så larmer den ret meget) kan han presse temperaturen ned på omkring 52 grader.
Avatar billede bruns Nybegynder
05. juni 2003 - 14:11 #5
kæler -> køler
Avatar billede killerbrain Nybegynder
05. juni 2003 - 14:35 #6
har det problem at inde på mit værelse bliver der (åbenbart) for varmt, også selvom jeg har vinduet åbent.. og min nuværende køler kan ikke køle cpu'en nok, og så crasher min comp ..

vil det hjælpe med en bedre køller? og jeg skal have en der er noget bedre en standard der er med til.. dvs jeg nok ikke kan få en til 150 der er god nok.. hvilken vil i så råde mig til at købe? (undskyld jeg ikke lige fik det med)
Avatar billede bruns Nybegynder
05. juni 2003 - 14:41 #7
Hvor varm bliver den (CPU'en altså) ??

Hvis du ikke har nogle kabinetkølere i kan det også være en ide at installere et par af dem. Jeg installerede 2 pabst 12DB blæsere (fås bl.a. hos www.studiedata.dk), og de fik CPU temperaturen til at falde med 5-6 grader.
Avatar billede killerbrain Nybegynder
05. juni 2003 - 17:24 #8
hmm kan jeg ikke lige huske men den bliver varm, jeg mener sidst jeg så det var den 40 grader ved idle.. (jeg har åbnet begge sidder af mit kabinet og installeret en blæser i bagænden, som hjælper lidt selvom der er åbent) og den fryser stadig..

jeg sidder ovre ved min mormor lige nu så jeg kan ikke lige tjekke hvor varm den er, hvordan finder man ud af hvor varm den er ved load? ved at installere et program der måler hvor varm den er og så spille et spil og så minimere det og tjekke den? eller hvad? måske spørger jeg lidt dumt :)
Avatar billede bruns Nybegynder
05. juni 2003 - 21:07 #9
40 grader ved idle er ingenting, ifølge AMD kan deres CPU'ere køre stabilt helt op til 80-85 grader, min egen tommelfingerregel siger dog at den ikke bør komme over 65 grader.

Men ja du beskriver den 100% rigtige måde at checke temperaturen på. Jeg bruger selv MBM5 (motherboard monitor 5), det kan du hente her : http://mbm.livewiredev.com/
Avatar billede killerbrain Nybegynder
05. juni 2003 - 21:29 #10
nåå nu er jeg kommet hjem og den er 53 ved idle.. så tør slet ikke tænke på hvor varm den er når den bliver brugt ordentligt.. kan godt være de siger det men tror ikke min kan holde til så meget :(