Avatar billede txk Nybegynder
05. juni 2003 - 02:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ID nr??

Hvordan får jeg et nummeret på et bestemt ID ?

og nej jeg kan ikke bruge ID nummeret fordi nogle ID's er blevet slettet
Avatar billede orca Nybegynder
05. juni 2003 - 03:38 #1
Øh, jeg tror lige du skal forklare lidt mere precist hvad det er du spørger om.
Avatar billede txk Nybegynder
05. juni 2003 - 03:44 #2
ID    den ønskede værdi
1          1
2          2
5          3
7          4
9          5
45          6
hvordan fremkalder jeg den kolone med de ønskede værdier når den ikke findes i databasen
Avatar billede taskmgr Nybegynder
05. juni 2003 - 03:58 #3
Lidt som at have et efternavn, men ikke noget personnummer...

Hvis det er tilfældet - så kan du selvfølgelig ikke finde en værdi, efter et ID som ikke findes!
Avatar billede cesil Nybegynder
05. juni 2003 - 08:49 #4
hvis det er fra en database kan du gøre noget a'la det her.

count=0
oRs = oConn("select * from osv
do while oRs.eof=false
count = count+1

response.write oRs("id") & " " & count

oRs.movenext
loop
Avatar billede txk Nybegynder
05. juni 2003 - 11:08 #5
hhmmm... jeg må hvis lige prøve at omformulere mit spørgsmål...
Jeg ønsker at have kan vise følgende:
nu vises <%=aktuelle_nr%> af <%=full_antal%>
og jeg har styr på hvordan jeg skal vise det samlede antal som er=full_antal
Men hvordan får jeg det aktuelle_nr ud af databasen(jeg kan som sagt ikke bruge id da der er blevet slettet i databasen)
Avatar billede txk Nybegynder
05. juni 2003 - 13:32 #6
ups... det var sq en fejl at give dig de points... trykkede på den forkerte knap... vil stadig gerne have lidt hjælp
Avatar billede orca Nybegynder
05. juni 2003 - 13:38 #7
intID = det id du gerne vil have værdi for.

SELECT Count([ID])+1 As [Position] FROM [xxx] WHERE [ID]<intID

Så får du hvilken position den har.
Avatar billede cesil Nybegynder
05. juni 2003 - 16:23 #8
Hvorfor kan du så ikke gøre som jeg har foreslået? Hvis jeg forstår dig ret vil du gerne udskrive hvad der er i databasen, sorteret på id. Men fordi nogle poster er blevet slettet kan du ikke skrive id'et da det vil gi huller i rækkefølgen.
Count i min løsning giver jo netop den aktuelle post's plads.
Avatar billede orca Nybegynder
05. juni 2003 - 17:10 #9
cesil -> Det er jo nok fordi han ikke vil udskrive dem alle, men vil kunne få positionen på en enkelt post.
Avatar billede txk Nybegynder
06. juni 2003 - 03:01 #10
Orca svar var det rigtige...