Avatar billede Spotgun Seniormester
04. juni 2003 - 18:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kør program som service?

Er det muligt i VB 6.0 at lave et program der kan køre på Win2000(server) som en service?

I så fald hvordan.

Og hvis ikke det er muligt, kan man så evt. lave det i VB.Net?
Avatar billede eyvind Seniormester
04. juni 2003 - 18:53 #1
Du kan lave en exe-fil.
Filer>make projektnavn-filer.exe>placer den et sted eks A:>nu har du en exe-fil der kan bruges uden at programmet er til stede.
Læg den på din server.
Eyvind
Avatar billede Spotgun Seniormester
04. juni 2003 - 19:09 #2
Ja, det er jeg udemærket klar over, men jeg skal ha' programmet til at køre som en service, og ikke som et normalt program.
Avatar billede nameless Nybegynder
04. juni 2003 - 23:33 #3
App.TaskVisible = False
Sæt den ind i Form_Load()
Avatar billede moses Praktikant
05. juni 2003 - 09:27 #4
Nu er det lige sådan, at spotgun spørger, hvordan man får et program til at køre, som en Service - ikke, hvordan man compilerer sourcekode eller hvordan man undgår at et program kan ses på Windows' task liste.

Spotgun - Du kan selvfølgelig lave en masse kode, som gør et program til en Service. Og det ved jeg rigtig - rigtig - rigtig - lidt om. Så derfor vil jeg anbefale dig, at læse denne side:

http://www.codeproject.com/system/xyntservice.asp

Et program, som du bare starter og derefter benytter til at få alle mulige almindelige programmer til at køre, som services på din server.
Du kan endog få disse services til at køre under forskellige brugere på maskinen, hvis det skulle være nødvendigt.

Hvis du har spørgsmål, så får du svar på de samme sider, som artiklen står på - eller hos producenten af dette lille program:

http://hometown.aol.com/xiangyangl/
Avatar billede zapzap Nybegynder
06. juni 2003 - 11:49 #5
MS lavede engang en dims der hed NTSVC... som kunne få et VB-program (.DLL?) til at blive en service.