Avatar billede bes Nybegynder
04. juni 2003 - 16:03 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Min HDD driller KIG Her

Jeg har en WD12000JB som jeg lige har købt for 2-3 md siden..
Nu når jeg trykker på den siger den : Disken i Drev D: er ikke formateret skal den formateres nu?

Nej gu fanden skal den ej.. jeg har alt mit eksamens arbejde osv på den.. hvordan redder jeg den.. kan det lade sig gøre.???
Avatar billede el_fredo Praktikant
04. juni 2003 - 16:07 #1
Kan du ikke vælge "Import foreign disk" fra Administrative Tools/Administrator --> Computer Management --> Disk Management ???
Avatar billede bes Nybegynder
04. juni 2003 - 16:11 #2
hvad mener du? jeg har dansk xp.. jeg er inde i computer administration
Avatar billede bes Nybegynder
04. juni 2003 - 16:11 #3
men kan man ikke sende den til en edb teknikker som kan redde noget data?
Avatar billede m86 Nybegynder
04. juni 2003 - 16:13 #4
Med Linux kan du for det meste redde al data, men så skal du ha lidt forstand på det..
Avatar billede bes Nybegynder
04. juni 2003 - 16:14 #5
findes der ikke programmer eller noget til den slags?
Avatar billede el_fredo Praktikant
04. juni 2003 - 16:14 #6
Linux Linux Linux...
Avatar billede bes Nybegynder
04. juni 2003 - 16:14 #7
hvad skal jeg gøre.. jeg vil fanma ikke miste alle mine personlige billeder tekstdokumenter film musik osv
Avatar billede el_fredo Praktikant
04. juni 2003 - 16:15 #8
Der er en der hedder "Computer Management" i den engelske version af XP.
Avatar billede el_fredo Praktikant
04. juni 2003 - 16:16 #9
Er det den du er inde under? I den engelske er det at gå fra Start->All Programs->Administrative Tools->Computer Management->Disk Management
Avatar billede bes Nybegynder
04. juni 2003 - 16:16 #10
jamen ok hvad skal jeg så gøre der??
kan jeg ikke bare sige system gendannelse?
Avatar billede el_fredo Praktikant
04. juni 2003 - 16:18 #11
Når du har trykket Disk Management kommer dine diske frem til højre. Så skal du højreklikke på din disk der sikkert står som offline, og vælge "Import Foreign Disk". Jeg ved ikke hvad den hedder på dansk. Sikker Importer fremmed disk.
Avatar billede chalde Seniormester
04. juni 2003 - 16:18 #12
prøv med det her: http://www.pcinspector.de/file_recovery/uk/download.htm det kan redde data fra formaterede/fdiskede/fejlramte osv..
Avatar billede el_fredo Praktikant
04. juni 2003 - 16:18 #13
Så skulle den være aktiveret, og synlig fra "Denne computer".
Avatar billede bes Nybegynder
04. juni 2003 - 16:19 #14
hmm  den virkede nogenlunde tidligere idag... den står som aktiv... men også som 100% ledig.. men det passer ikkke
Avatar billede el_fredo Praktikant
04. juni 2003 - 16:20 #15
Nej det er rigtigt. Det virker underligt. Så må du hellere prøve ovenstående link.
Avatar billede bes Nybegynder
04. juni 2003 - 16:20 #16
jamen den er synlig ffs... men når maN VIL IND PÅ DEN SIGER DEN "Disken i Drev D: er ikke formateret skal den formateres nu?
"
Avatar billede el_fredo Praktikant
04. juni 2003 - 16:21 #17
Så ved jeg skisme ikke hvad der er galt. Sorry.
Avatar billede bes Nybegynder
04. juni 2003 - 16:28 #18
cHALDE DEN  siger bare at drevet er tomt...
Avatar billede bes Nybegynder
04. juni 2003 - 16:29 #19
el fredo>> ellers tak for hjælpen
Avatar billede el_fredo Praktikant
04. juni 2003 - 17:10 #20
NP
Avatar billede jacktak Nybegynder
04. juni 2003 - 23:13 #21
Brug et program der hedder "Get Data Back" det virkede på min da jeg havde nogenlunde samme problem, den fandt alle min filer, MEN havde omdøbt de fleste af dem, men pyt fik dem alle igen.
Avatar billede blazer Nybegynder
04. juni 2003 - 23:28 #22
bes........jeg er helt sikker på at det kan reddes hvis du downloader et program der hedder TIRAMISU og laver en bootdisk med den.
Avatar billede charon_dk Nybegynder
05. juni 2003 - 08:09 #23
Hvad filsystem kører du? FAT32 eller NTFS.
Hvis det er FAT32 kan du sikkert redde indholdet med Win9x. Har oplevet samme problem efter en partionering med en Win9x bootdisk (FDISK).
Avatar billede el_fredo Praktikant
05. juni 2003 - 12:51 #24
Men en WD12000JB er ellers en totalt fed HD. Jeg har selv en WD8000JB, og det er den bedste disk jeg har haft nogensinde. Superhurtig. Meget bedre end min Maxtor fluid.
Avatar billede bes Nybegynder
09. september 2003 - 21:18 #25
nolde