Avatar billede donwang Nybegynder
04. juni 2003 - 14:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

PHP tæl kun Kat2?

Hvordan får jeg denne til kun at tælle de rækker med, hvor der står noget i feltet kat2 (mysql)?

while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)) {
extract($raekke);
echo "
Avatar billede math01 Nybegynder
04. juni 2003 - 14:25 #1
if (!empty(extract($raekke)) {
extract($raekke);
}
Avatar billede donwang Nybegynder
04. juni 2003 - 14:27 #2
Hvordan vil du have den til at se ud?

$resultat = mysql_query("select kat2 from portal order by kat2");

while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)) {
  extract($raekke);
  echo "
    <table width='250' border='0' cellpadding='0' cellspacing='0' bordercolor='#000000'>
    <tr>
      <td height='10' width='250'></td>
  </tr>
  <tr>
        <td align='left' width='100%' valign='middle' bgcolor='#89D63E'><span class='text'><b><a href='show.php?kat=$kat2'>$kat2</a></b></span></td>
  </tr>
</table>";
}
?>
Avatar billede exp Juniormester
04. juni 2003 - 14:33 #3
$sql = mysql_query("select * from tabel where kat2 <> ''");
Avatar billede donwang Nybegynder
04. juni 2003 - 14:43 #4
Så får jeg:
Parse error: parse error in c:\apache\htdocs\minportal\index.php on line 9

linie 9:
while ($raekke = mysql_fetch_array("select kat2 from portal")($resultat)) {
Avatar billede tipsen Nybegynder
04. juni 2003 - 14:56 #5
linie 9 giver jo heller ikke mening - hvor har du fået den fra?
Avatar billede donwang Nybegynder
04. juni 2003 - 15:01 #6
<?php
include ( "config.php" );
if($_POST['navn']) {
mysql_query("INSERT INTO portal (beskrivelse,id,navn,url,hits,kat) VALUES ('$_POST[beskrivelse]','id','$_POST[navn]','$_POST[url]','1','$_POST[kat]')") or die(mysql_error());
}

$resultat = mysql_query("select * from tabel where kat2 <> ''");

while ($raekke = mysql_fetch_array("select kat2 from portal")($resultat)) {
  extract($raekke);
  echo "
    <table width='250' border='0' cellpadding='0' cellspacing='0' bordercolor='#000000'>
    <tr>
      <td height='10' width='250'></td>
  </tr>
  <tr>
        <td align='left' width='100%' valign='middle' bgcolor='#89D63E'><span class='text'><b><a href='show.php?kat=$kat2'>$kat2</a></b></span></td>
  </tr>
</table>";
}
?>
Avatar billede mart1n Nybegynder
04. juni 2003 - 16:10 #7
$resultat = mysql_query("select kat2 from portal where kat2 <> '' order by kat2");

while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)) {
...
Avatar billede donwang Nybegynder
04. juni 2003 - 17:51 #8
Thanks:O)
Avatar billede donwang Nybegynder
04. juni 2003 - 17:51 #9
Lav et svar hvis du vil have noget:O)
Avatar billede tipsen Nybegynder
04. juni 2003 - 18:16 #10
donwang: Du skulle bare have beholdt den oprindelige linie 9 som du selv postede ovenfor - det var jo ikke den der blev rettet til ;-)
Avatar billede mart1n Nybegynder
04. juni 2003 - 18:24 #11
Giv du bare point til exp. Det var jo sådan set ham der kom med det rigtige svar. :)