Avatar billede lars-k Nybegynder
04. juni 2003 - 13:13 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

OnSubmit skal felt ikke sendes med

Hej

Jeg har en <input type="hidden"> på en form, som ikke skal medsendes når formen submittes....??

Kan jeg lavet et eller andet med OnSubmit="send ikke dette felt...."?

lars-k:-)
Avatar billede roenving Novice
04. juni 2003 - 13:17 #1
Du kan slette indholdet:

<form ... onsubmit="this.feltNavn.value='';return true;">

-- så skulle det slet ikke ryge med ;O)
Avatar billede lars-k Nybegynder
04. juni 2003 - 13:18 #2
...ja, men så forsvinder det også i min cookie....
Avatar billede roenving Novice
04. juni 2003 - 13:21 #3
Har du behov for at det er inde i formen ?-)

-- skrives din cookie i klienten ?-]
Avatar billede lars-k Nybegynder
04. juni 2003 - 13:24 #4
........lige et øjeblik....jeg var nok for hurtig. Tjekker lige op - måske er din løsning ok alligevel:-)
Avatar billede nsmnsm Nybegynder
04. juni 2003 - 13:32 #5
lars - du må komme med en begrundelse for hvorfor den er der - og hvorfor den så ikke skal sendes med - en input hidden er der jo somregel fordi det typisk er en information der altid skal sendes afsted - og som er en fast value eller lavet udfra script (altså ikke en value, som er bruger input bestemt).
Umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor den så overhovedet skal være der - hvis ikke den skal sendes med :)
Avatar billede lars-k Nybegynder
04. juni 2003 - 14:13 #6
>>nsmnsm

Jeg har flere forms/filer der har action til samme fil. Filen som laver arbejdet ifm. submit looper igennem alle felter i formen:-)
Avatar billede lars-k Nybegynder
04. juni 2003 - 14:22 #7
>>nsmnsm

...og jeg anvender kun én cookie, hvor alle felter er gemt. Så jeg skal bruge værdien i
Avatar billede roenving Novice
04. juni 2003 - 14:26 #8
Ved at nulstille den i det øjeblik du laver submitten, er den kun nulstillet indtil siden er hentet ind igen (jeg går ud fra, at action viser til siden selv !-) ...

Så indlæses den igen fra serveren, og feltet er reinitieret,

-- cookien, laver du den med en server-action, eller sker det på klienten, for der kan vi jo 'bare' styre rækkefølgen -- onsubmit er det absolut sidste som sker i browseren ...
Avatar billede lars-k Nybegynder
04. juni 2003 - 14:27 #9
Kan jeg eventuel som noget lidt smartere fravælge et felt i nedenstående kode.

Noget lign.

if document.form.field "eksisterer"{
cval += "!hoejde:" + (form.hoejde.selectedIndex+1);
}

Lige lidt af den rigtige kode:

  function formatCookie (form) {
    var cval = "type:" + (form.type.selectedIndex+1);
    cval += "!hoejde:" + (form.hoejde.selectedIndex+1);
    cval += "!laengde:" + (form.laengde.selectedIndex+1);
    setCookie ("saved", cval);
  }
Avatar billede lars-k Nybegynder
04. juni 2003 - 14:27 #10
...klient cookie
Avatar billede roenving Novice
04. juni 2003 - 14:31 #11
ja, da ;O)

if (document.formNavn.feltNavn.value!=""){
//noget
}else{
//noget andet
}
Avatar billede lars-k Nybegynder
04. juni 2003 - 14:40 #12
Ok, men om feltet "eksisterer"

if (document.formNavn.feltNavn***eksisterer i formen****{
//noget
}else{
//noget andet
}
Avatar billede roenving Novice
04. juni 2003 - 14:42 #13
det hedder bare:

if (document.formNavn.feltNavn){

-- men findes det overhovedet ikke nogen gange ?-)
Avatar billede lars-k Nybegynder
06. juni 2003 - 14:46 #14
...så er jeg tilbage...

Jeg har gransket i det og umiddelbart tror jeg at jeg vil anvende 2 cookies - så kan det løse problemet. Kan jeg anvende to cookies eller lader det sig ikke gøre?

lars-k
Avatar billede roenving Novice
06. juni 2003 - 15:59 #15
Næh, det er jeg næsten sikker på, at du ikke kan -- de gemmes nemlig under domæne (+url ?-) -- er ikke sikker, men kig på de cookies, du har i din egen browser ...

Men derimod, kan man sagtens have *mange* forskellige værdier i en cookie, så det kunne måske gøres på den måde ?
Avatar billede lars-k Nybegynder
06. juni 2003 - 17:08 #16
...hmm, man kan godt have flere cookies, så jeg tror, at det bliver den foreløbige løsning.

>>roenving, du må gerne lige smide et svar, da du har hjulpet en del og selvfølgelig skal have point.

lars-k:-)
Avatar billede roenving Novice
06. juni 2003 - 17:11 #17
Bueno '-)
Avatar billede roenving Novice
06. juni 2003 - 17:29 #18
-- og jeg takker for points ;~}