Avatar billede michael-k Nybegynder
03. juni 2003 - 23:16 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Virker metoden ?

Har hørt en masse gang når man snakker om firma indenfor webbranchen at for at skaffe kunder, kan man kigge på hjemmesider der ligner noget hunden har slæbt ind og lav et forslag til dem.
Virker denne metode ?    Hvis ikke hvorfor ?
Avatar billede nythjem Nybegynder
04. juni 2003 - 00:09 #1
Hej Michael!

Jeg antager, at du spørger om "man skal finde et grimt site, og så lave det bedre og kønnere".

Mine erfaringer er, at metoden ikke er særlig god. De, der har "grimme sites" i forvejen er ofte ikke gearet til at lave deres sites om for de helt store penge. Metoden er desuden rimelig besværlig. Du må forvente at kunne komme i betragtning hos 10%, og det vil med andre ord sige 90% tabt arbejdsfortjeneste. Det bliver med andre ord rimelig dyrt for dig at gøre det på den måde.

De, jeg kender der har webfirmaer, der er seriøse og har kontorer i byen (altså ikke hjemme-website-pushere), har enten været heldig at få nogle kontakter, eller været ude at sælge sig selv over for respektive kunder.

Med venlig hilsen

Michael
Avatar billede bjornicle Nybegynder
04. juni 2003 - 10:21 #2
Det virker fint her hos os. Der er engang imellem et andet firma som prover at faa vores kunder ved at foreslaa dem forbedringer, hvorefter vores kunder ser det er en god ide og kommer til os for at faa det lavet :)
Avatar billede ALS Praktikant
04. juni 2003 - 13:37 #3
Metoden kræver at du kontakter folk pr. brevpost, ellers er det i strid med markedsføringslovens $6A.

<SNIP>
Bekendtgørelse af lov om markedsføring
LBK nr 699 af 17/07/2000 (Gældende)

§ 6 a. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.
</SNIP>

En helt anden ting er at du meget let vil komme til at træde folk over tæerne. Forestil dig at manden selv har siddet og brugt lang tid på at kode siden, og så kommer du og siger "det ligner l..., det kan jeg lave bedre".
Jeg ville blive temmelig fornærmet.
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. juni 2003 - 13:41 #4
Yep bruger nu heller ikke metoden, men virkede den ville jeg måske overveje det :)

Michael kan man ikke være seriøs ved at lave ting hjemme fra, hmmm det bliver faktisk mere og mere almindeligt :)

Nå nok om det, jeg takker for jeres tid :)
Avatar billede nythjem Nybegynder
04. juni 2003 - 13:43 #5
:)

Jo, det kan man selvfølgelig godt - det var mere også for at illustrere :)