Avatar billede txk Nybegynder
03. juni 2003 - 22:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Antal brugere?

Når man har en database i access og "folk" kommer i kontakt med den via internettet... hvor mange brugere kan den så klare ? Vi snakker om ca. tal her....

Vil gerne hører om man gør sig klog i at oprette flere filer... eller om man godt kan have alle sine tabeller i en fil.
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2003 - 22:31 #1
Hvis du benytter f.eks. ASP og applikations variabler kan du have en del.
http://webguider.dk kører f.eks. op mod en Access database. Alt indhold ligger i databasen. Og den kører da pænt hurtigt.
Avatar billede txk Nybegynder
03. juni 2003 - 22:32 #2
Ja det er via ASP
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juni 2003 - 22:38 #3
For ASP sider giver det ikke så meget mening at snakke om brugere
men snarere om antal SQL sætninger per tids enhed.

IIS til lokal Access database bør kunne klare en rimeligt
høj load af SELECT.

Jeg tror det komemr til at knibe mere i tilfælde af
mange samtidige opdateringer.

Men som altid med performance: lav din egen test !
Avatar billede txk Nybegynder
03. juni 2003 - 22:49 #4
det er vel et spørgsmål om hvor mange loads den kan tage på en gang...
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juni 2003 - 22:52 #5
Ja.

Men som sagt er jeg ikke så bekymret for visninger (SELECT).

Det er ændringer (UPDATE/INSERT) jeg tro der vil give flaskehalsen.
Avatar billede txk Nybegynder
03. juni 2003 - 23:02 #6
hvorfor det ?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juni 2003 - 23:06 #7
Fordi mange SELECT er ikke har nogle samtidigheds problemer
og IIS (ASP siderne) bør derfor kunne læse parallelt lige så
hurtigt som CPU og disken kan få data hentet op fra MDB filen.

Ved opdateringer skal der beskyttes mod samtidigheds problemer
og Access'es måde at gøre det på er ikke særligt avanceret.

Derfor forventer jeg at det er der performance problemet vil vise sig.
Avatar billede txk Nybegynder
03. juni 2003 - 23:24 #8
hvis der er nogen der har nogle affaringer med en access database og mange bruger... må de gerne lige ligge et par ord ind om det..
Avatar billede terry Ekspert
04. juni 2003 - 19:31 #9
This question has been up MANY times, and I must say there is no real answer other than what Microsoft say which is a theoretical max. of 255 connections. Generally this will be FAR less and you should be happy with 2+ to 30! Now lets look at this 20 to 30! If you design your program correctly then you will open a connection for read or write and then as soon as you have done what you want you should close the connection again. This should only take a few seconds unless you have MANY records. So in theory you could have 20 connections open at once but this will only be for a matter of seconds. So if you have a VERY busy site and each connection is open for TEN seconds the that works out at 120 connections a minute. (7200 and hour) That is quite a lot of activity :o)
When people just browse around looking this should not give much dB activity at all. So as long as you design the dB correctly Access is a good start which CAN manage FAR more than what many believe :o)
Avatar billede terry Ekspert
04. juni 2003 - 19:33 #10
2+ to 30 = 20 to 30

Just out of interest there are over 400 users logged in to Eksperten, but you can be VERY sure that they are NOT all making dB activity. They are doing what I am and that reading and writing which SHOULD NOT be a problem :o)
Avatar billede terry Ekspert
04. juni 2003 - 19:33 #11
reading and writing TEXT