Avatar billede petter Nybegynder
25. august 1999 - 11:55 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Er der nogen der kan se fejlen

Her er koden

<% Language=VBSCRIPT %>

<%
Dim sql

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.connection")
Conn.open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.Mappath("database\zyber.mdb")
sql = "INSERT INTO Ordre (OrdreNr,Fornavn,Efternavn,Adresse,PostNr,By) VALUES ("&Request.Form("ordrenr")&"," &_
"'"&Request.Form("navn")&"','"&Request.Form("efternavn")&"','"&Request.Form("adresse")&"'," &_
""&Request.Form("postnr")&",'"&Request.Form("by")&"')"
Conn.Execute(sql)
Conn.close
Set Conn = Nothing

%>
<% Response.Write " Boh " %>

Fejlen er:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access 97 Driver] Syntax error in INSERT INTO statement.

/PersonligOrdre.asp, line 11
Avatar billede Dan Nim Seniormester
25. august 1999 - 12:02 #1
Du må ikke kalde dine klonner "by"

Kald den "city" istedet.

(den tolker det som engelsk)
Avatar billede pingo Nybegynder
25. august 1999 - 12:04 #2
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.connection")
Conn.open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.Mappath("database\zyber.mdb")

sql = "INSERT INTO Ordre (OrdreNr,Fornavn,Efternavn,Adresse,PostNr,By) VALUES (" & Request.Form("ordrenr") & ",'" & Request.Form("navn") & "','" & Request.Form("efternavn") & "','" & Request.Form("adresse") & "'," & Request.Form("postnr") & ",'" & Request.Form("by") & "')"

Conn.Execute(sql)
Conn.close
Set Conn = Nothing
%>

Prøv dette!
Avatar billede pingo Nybegynder
25. august 1999 - 12:05 #3
Chatstuff har ret - det havde jeg ikke set!

Men hvad gør alle de &_ godt for??
Avatar billede Dan Nim Seniormester
25. august 1999 - 12:05 #4
Pingo....Læs mit Svar ( dobbel svar igen )
Avatar billede Dan Nim Seniormester
25. august 1999 - 12:06 #5
Det er fordi at han starter en ny kodelinje, sådan at alt hans kode ikke står i en linje. En lille smart funktion i 'ASP (jeg bruger den bare aldrig)
Avatar billede pingo Nybegynder
25. august 1999 - 12:07 #6
Den har jeg sku' heller aldrig brugt! - det er da forvirrende!
Avatar billede Dan Nim Seniormester
25. august 1999 - 12:20 #7
ehh, jeg synes ikke om den.
hvorfor ikke bare skrive alle ens kode ud i et :o)
Avatar billede pingo Nybegynder
25. august 1999 - 12:53 #8
Præcist!