Avatar billede pappaduck Nybegynder
03. juni 2003 - 20:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Det bedste middel til at rense CPU core?

Jeg ville bare lige høre hvad der er bedst og mest skånsomt til at fjerne gamle kølepastarester fra CPU core og køleprofiler. Skal kunne bruges på AMD CPU'er, der jo må siges at være lidt skrøbelige.

Forslag:

Rensebenzin - fjerner så god som alt, men er det for kraftigt?

Sprit - Dufter godt :) Men er lidt bange for at det opløser CPU core.

Jeg så at en af hardwarebutikkerne (studiedata, g-data eller lignende) sælger noget specielt beregnet på rensning af CPU, kan det betale sig?

På forhånd tak,

Magnus
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2003 - 20:11 #1
Jeg plejer at bruge sprit, det indeholder ikke midler der kan skade en cpu.
Avatar billede pappaduck Nybegynder
03. juni 2003 - 20:13 #2
Du har altså god erfaring med sprit? :)

Har du nogen erfaringer/meninger om rensebenzin?

Mvh. Magnus
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2003 - 20:14 #3
Det vil jeg ikke anbefale det det indeholder en smule fedtstof. MÅSKE er det ok, men ville ikke turde det selv :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2003 - 20:18 #4
Men igen - det er sjældent det er nødvendigt med andre midler end en blød klud for at få gamle kølepastarester af ;)
Avatar billede epiz Nybegynder
03. juni 2003 - 20:30 #5
Jeg brugte neglelakfjerne (med parfume) til mit grafikkort, og væltede flasken så det hele sejlede.... ikke noget problem, det virkede fint og duftede godt.
Avatar billede tobias28 Praktikant
03. juni 2003 - 20:30 #6
jeg bruger bare et stykke papir....det er ikke særlig svært at få af!
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2003 - 20:32 #7
epiz> *gg*
Avatar billede esbenrt Nybegynder
03. juni 2003 - 20:39 #8
det er vist mest normalt at bruge isopropylalkohol, men det har ikke væsentligt forskellige egenskaber i forhold til almindelig sprit som jeg ville bruge.

undgå acetone, selvom neglelakfjernerhistorien endte lykkeligt er acetone et virkelig skrapt opløsningsmiddel, det kan f.eks. æde forskellige type plastik og lim.
Avatar billede pappaduck Nybegynder
05. august 2003 - 13:58 #9
mærkeligt
Avatar billede tobias28 Praktikant
05. august 2003 - 23:23 #10
hvad?