Avatar billede el_fredo Praktikant
03. juni 2003 - 14:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ASP / ASP.NET kommunikation

Hvordan kan jeg nemmest modtage en tekststreng fra en .asp side, så jeg kan bruge den på en .aspx (ASP.NET) side? Jeg har en metode på min .aspx side (i mit C# dokument) men den kan jeg vel ikke uden videre kalde... eller hvad? Jeg har nul forstand på .asp og en lille smule forstand på .aspx.
Avatar billede alundsgaard Nybegynder
03. juni 2003 - 14:51 #1
ikke fordi jeg sikkert er meget bedre, men så ville jeg tro at du bare kan skrive, hvis du har sat method="get":

Request.QueryString("inputnavn")

Ellers hvis method="post"

Request.form("inputnavn")

Håber det kan bruges
Avatar billede el_fredo Praktikant
03. juni 2003 - 14:56 #2
Jeg har lige fundet et link med det der Request.QueryString men hvordan virker det?
Avatar billede alundsgaard Nybegynder
03. juni 2003 - 14:59 #3
Du kan sætte en streng lig med:

Dim strStreng as string = Request.QueryString("inputnavn")

og der har du din streng frem asp-dokumentet
Avatar billede el_fredo Praktikant
03. juni 2003 - 16:32 #4
Jep. Kanon. Jeg troede ikke, at man kunne føre Request.QueryString ind i ens kode - jeg troede det skulle blive stående i ens .aspx fil. Great. Svarer i lige begge to, så får i half 'n half.
Avatar billede alundsgaard Nybegynder
04. juni 2003 - 00:04 #5
det er vist kun mig der har svaret... :o) men det var rart at det kunne bruges...
Avatar billede el_fredo Praktikant
04. juni 2003 - 09:05 #6
Nåja. Det er rigtigt :)
Avatar billede mufoxe Nybegynder
04. juni 2003 - 10:16 #7
Der er også en helt anden mulighed, nemlig at lave dit .NET objekt som et COM applikation. Denne registrerer du så på serveren, hvorefter du frit kan kalde dine .NET objekter i COM applikationen. Meget smart :)
Avatar billede el_fredo Praktikant
04. juni 2003 - 10:53 #8
Det kender jeg slet ikke til. Det kunne være man skulle kigge lidt på det. Men jeg er totalt noob i webdesign, så jeg tager det lige fra bunden.