Avatar billede hanstik Nybegynder
03. juni 2003 - 09:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ændre fil str. på billeder inden vedhæftning.

Hej,

Én jeg kender har Windows XP Home Edition, jeg selv kører Windows XP Professional.

Når vedkommende markerer ét eller flere billeder i en mappe og vælger at sende dem ved at vælge menupunktet i venstre side i mappen (Send fil i en email...), bliver der først spurgt om man ønsker at ændre fil størrelsen på billedet/billederne inden de bliver vedhæftet selve e-mailen, eller bevare den oprindelige størrelse. Denne dialogboks kommer lige inden mailprogrammet bliver åbnet og filerne vedhæftes.

Men når jeg prøver at gøre det samme, bliver mit mailprogram (Outlook Express) åbnet og billederne vedhæftes uden man bliver spurgt om man ønsker at ændre fil størrelsen på dem...

Hvordan får jeg mit program til dette? Er det en indstilling i selve Windows, i mappen eller i Outlook Express jeg skal kigge på?

Min bekendt sige at hans Windows XP Home vist altid har gjort dette automatisk, så han har ikke kunnet hjælpe mig!

Jeg håber nogle kan hjælpe mig!

På forhånd tak!
Avatar billede hanstik Nybegynder
03. juni 2003 - 13:47 #1
Nu har jeg selv brugt lidt tid med hjælp fra google og fandt dette:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2Fdirectory%2Fworldwide%2F da%2Fguides%2Ffunctionguide_pictures%2Fc01.asp#c01sc08

"Send billeder via e-mail"

Det er præcis sådan det skulle være, bare hvis der er andre der skulle løbe ind i samme problem...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
03. juni 2003 - 15:08 #2
Man ved aldrig hvad man kan få brug for at vide, så vi takker for din betænksomhed til glæde for andre spørgere. Dog virker dit link til svaret ikke, så hvis du har gemt det, må du da meget gerne smide det rigtige en gang til.
Avatar billede hanstik Nybegynder
03. juni 2003 - 15:19 #3
Avatar billede aovergaard Nybegynder
03. juni 2003 - 15:54 #4
Ok det var bedre. Jeg står ikke lige for at skulle bruge det, men det er da en fin side hvis man skulle stå og bruge det, så takker for det :)