Avatar billede z1pp3r Nybegynder
02. juni 2003 - 23:31 Der er 15 kommentarer

TV-OUT chip død?

Jeg har problemer med at få tv-out op og køre. Jeg har prøvet med 2 forskellige TV. Linux/Windows finder godt nok min skærm og TV (TV-0), og ser ud somom den oss sender signaler til tv'et. Men når jeg slår over på AV eller søger efter en kanal på TV'et, finder den intet. Desuden siger nvtv (program i linux til at sende tv-out) at mit tv-out chipset har "wierd" power output. Tror i, at det er min tv-out chip der ikke virker? Eller bare 2 dårlige fjernsyn der ikke fatter noget?

GFX kort : GeForce 256

Skal måske lige nævnes, at jeg prøver at køre tv-out med et S-Video > SCART kabel.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juni 2003 - 23:35 #1
Prøv lige tvtool http://tvtool.info/index_e.htm
Der er en masse parametre du kan skrue på.
Avatar billede daredevil Nybegynder
02. juni 2003 - 23:36 #2
Prøv evt med Programmet TV-Tool, det fik liv i min TV-OUT Chip... Havde det samme prob :)
Avatar billede daredevil Nybegynder
02. juni 2003 - 23:37 #3
hehe
Nice Timing :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juni 2003 - 23:38 #4
Ja, og rart at se at vi er enige :-)
Avatar billede geeko Nybegynder
02. juni 2003 - 23:53 #5
Så tag dig dog sammen!!!
Avatar billede z1pp3r Nybegynder
02. juni 2003 - 23:55 #6
Jeg har lige prøvet tv-tool. Den skifter godt nok min opløsning på skærmen ned (sætter den til dual-view), men der kommer stadig intet på tv'et. Tonnybrandt : Hvilke parametre tror du, det ville hjælpe at skrue på?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juni 2003 - 00:34 #7
Ja, nu har jeg ikke længere et GForce kort i maskinen, så jeg kan ikke bruge tvtool. Det virker kun med nvidiadrivere. Men sådan up front vil jeg da sige at du skal nok kigge på om den står til composite eller svhs. Især hvis der er 2 udgange på dit grafikkort. Et gult rundt (composite) og et rundt med 4 ben (svhs eller svideo)
De andre ting man normalt skruer på har mere med om der er farve eller ej på skærmen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juni 2003 - 00:35 #8
Geeko >> Hvad skulle den bemærkning betyde og hvem var den henvendt til ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juni 2003 - 00:36 #9
Composite kaldes også sammensat video. Jeg kan ikke huske hvad det benævnes inde i programmet.
Avatar billede z1pp3r Nybegynder
03. juni 2003 - 22:20 #10
Tonnybrandt : Kender geeko, han keder sig tydeligvis =(

Hmm... syntes ellers jeg har fået sat den til svhs, men kan da lige prøve at tjekke efter. Smid lige et eller andet som et svar, som jeg kan acceptere, hvis det virker.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juni 2003 - 22:21 #11
Ok, her er så et svar. Hvis det ikke virker er det selvfølgelig helt ok at afvise det.
Avatar billede z1pp3r Nybegynder
03. juni 2003 - 22:29 #12
Hm... lige prøvet, med begge instillinger, intet virker. Kan godt være det er et newbie spørgsmål det her, men skal fjernsynet ikke godt nok bare smides over på "AV" kanalen?

Og evt. nogen der kender et program, hvor jeg kan teste om gfx-kortet rent faktisk virker som det skal? Har nemlig lidt en mistanke om at det er det der kager rundt.

Kræves der noget specielt af tv'et, for at kunne bruge tv-out? Nej vel?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juni 2003 - 22:36 #13
Det skal ganske rigtigt "bare" over på av, men hvis der er flere scartstik er der jo både en av1, av2 og hvis der tillige er svhs, er der sikkert også en der hedder sådan. Det er der på mit.
Hvis tv'et ikke understøtter s-video (svhs) vil billedet stadig vises, men dog kun som sort/hvid.
Hvis tv'et ikke understøtter ntsc vil billedet også vises som sort/hvid, og da skal man lave outputtet om til PAL.

Jeg kender ingen programmer der kan teste dit kort, men jeg synes at du skal prøve at skifte driver. Find en af de sidste drivere, der er whql certificeret på www.nvidia.com.

Ellers må jeg nok indrømme at jeg er løbet lidt tør for gode ideer.
Avatar billede z1pp3r Nybegynder
04. juni 2003 - 15:29 #14
Hmm... har netop prøvet med mit gamle geforce2 kort, også med tv-out... virkede heller ikke. Så tror mere og mere på at tv'et nok bare er gammelt og råddent, og intet fatter. Prøver lige at få en anden med tv-out til at teste mit gfx-kort + tv-out kabel.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juni 2003 - 15:54 #15
Nok en god ide. Hvis det er tv'et der er problemet, kan vi jo spilde uendelige mængder af tid, før vi kommer til den slutning.