Avatar billede moefelt Nybegynder
02. juni 2003 - 15:41 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

mc udover flash-movie ramme

Hey

Hvordan får jeg mine mc's til at gå udover flash-filmens ramme - F.eks. har jeg en menu der folder en masse ting ud, men selve menuen er indskrænket til en meget lille størrelse. Er det muligt at det mc der bliver foldet ud kan bevæge sig ud over moviens størrelse.
Avatar billede jakwag Nybegynder
02. juni 2003 - 15:49 #1
Ikke hvad jeg ved af. Desværre.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. juni 2003 - 16:06 #2
html_wizard har næsten ret i  : http://www.eksperten.dk/spm/358166

Det er bare flash i et <div>

Det er altså 2 flashfilm....
Avatar billede jakwag Nybegynder
02. juni 2003 - 16:11 #3
nikolajdu> Det har jeg aldrig før set nogen der kunne. Blæret! Fandt i nogensinde ud af hvordan man gjorde?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. juni 2003 - 16:13 #4
Det er såre simpelt.

1. Du har en flashfilm med blade.
2. Du har et skjult lag hvori der er et blad.
3. På et eller andet tidspunkt fortæller flash 1 at laget skal vises og føres ned til bunden.
Avatar billede jakwag Nybegynder
02. juni 2003 - 16:15 #5
Så langt er jeg med, men hvordan får man en flash film til at være transparent nogle steder?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. juni 2003 - 16:18 #6
Du sætter window mode i publish settings til "transparent"

Anyway virker det kun i IE.
Avatar billede jakwag Nybegynder
02. juni 2003 - 16:26 #7
Kanon. Tak. Så har jeg også lært noget nyt idag :D
Avatar billede moefelt Nybegynder
02. juni 2003 - 16:29 #8
nogen der evt. har et script eksempel
Avatar billede jakwag Nybegynder
02. juni 2003 - 16:32 #9
Skal skyggen være gennemsigtig eller bare en anden mørk farve?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. juni 2003 - 16:33 #10
jakwag - Det var vidst et andet spørgsmål... ;-)
Avatar billede jakwag Nybegynder
02. juni 2003 - 16:33 #11
HOV! Sorry. Nu sidder jeg også og svare på det forkerte spm : )
Avatar billede moefelt Nybegynder
02. juni 2003 - 17:08 #12
Nogen der evt. har et script eksempel
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. juni 2003 - 17:19 #13
Værsgo :))

<HTML>
<HEAD>
<meta http-equiv=Content-Type content="text/html;  charset=">
<TITLE>flash</TITLE>
<script TYPE="text/javascript">

ns4 = (document.layers)? true:false
ie4 = (document.all)? true:false
ie5 =(document.getElementById)? true:false
ns6 = (document.getElementById && !document.all)?true:false;

function vis(id,id2){

var styleObj = (ns4)? document.layers[id] : (ie4)? document.all[id].style : document.getElementById(id).style;
styleObj.display = "none"
var styleObj = (ns4)? document.layers[id] : (ie4)? document.all[id2].style : document.getElementById(id2).style;
styleObj.display = "block";
clearInterval(tidenDu);
}

function flytMig(){

    if (document.getElementById('minFlash').style.ypos<screen.availHeight/2){
        document.getElementById('minFlash').style.ypos += 1;
        document.getElementById('minFlash').style.top = document.getElementById('minFlash').style.ypos
    setTimeout("flytMig()",30)
    }

function init(){
    minFlash.style.ypos = parseInt(document.getElementById("minFlash").style.left)
    minFlash.style.xpos = parseInt(minFlash.style.left)
    tidenDu = setInterval("vis('minFlash','indhold')",3000); // 3 sekunder
    flytMig();
}

</script>

</HEAD>
<BODY onload="init()">

<div align="center" style="width:500" style="position: absolute; left:0; top:0; width: 200; height:100; z-index: 3;">
<div id="indhold" style="position:absolute;left:100;top:100;display:block">
bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla <br><br>

</div>

<div id="minFlash" style="position: absolute; left:0; top:0;; z-index: 3;" align="center" style="display:block">
<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="450" HEIGHT="150" id="flash" ALIGN="">
<PARAM NAME=movie VALUE="flash2.swf"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=wmode VALUE=transparent> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#009966> <EMBED src="flash2.swf" quality=high wmode=transparent bgcolor=#009966  WIDTH="450" HEIGHT="150" NAME="flash2" ALIGN=""
TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></EMBED>
</OBJECT>
</div>

</BODY>
</HTML>

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. juni 2003 - 17:19 #14
byt selv lige "flash2.swf" ud med navnet på din egen.
Avatar billede moefelt Nybegynder
02. juni 2003 - 19:54 #15
damn stort! Er der mulighed for at lave animationen så den flyver rundt med an randomfunktion. Jeg skal bruge det til en sommerfugl.

//Moefelt
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. juni 2003 - 19:57 #16
Har du dremaweaver?? Så brug den indbyggede funktion i dreamweaver til at lave din bevægelse med. Det er én af de få ting jeg finder dreamweaver god til.

/Nikolaj
Avatar billede moefelt Nybegynder
02. juni 2003 - 20:40 #17
Jeg havde faktisk Dreamweaver i tankerne også. Super