Avatar billede cbm Nybegynder
02. juni 2003 - 13:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2d arraylist

Hejsa
Jeg har lidt problemer med at hive data ud af min 2d arraylist.

FillMyArray f = new FillMyArray();
f.zip=(rdr.GetSqlString(1).ToString().Trim().Substring(0,5));
f.accountno=rdr.GetString(0);
accArray.Add(f);

jeg skal så have listet dataen i en listbox med

zip | accountno

men hvordan får jeg dataen over i det? :)

vh
Christian
Avatar billede mufoxe Nybegynder
02. juni 2003 - 16:28 #1
Er zip unik ? I s fald ville det være nemmere med et dictionary af en art, f.eks. en Hashtable, hvor zip kunne være nøglen.
Avatar billede cbm Nybegynder
02. juni 2003 - 16:33 #2
zip er desværre ikke unik
Avatar billede mufoxe Nybegynder
02. juni 2003 - 16:47 #3
Du kan tilføje elementer til en ListBox med ListBox.Items.Add(ListItem)
Avatar billede cbm Nybegynder
02. juni 2003 - 18:49 #4
det ved jeg godt, men problemet er jo at få hevet dataen fra arraylisten ud.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
03. juni 2003 - 09:54 #5
Jeg forstår ikke helt den måde, som du fylder dit array. Har du en Enum eller lign. intern i arrayet? Så er det bare at gøre følgende:

foreach( FillMyArray a in accArray ) {
  listBox.Add(New ListItem(a.zip + " - " + a.accountno, a.zip + "." a.coount))
}
Avatar billede mufoxe Nybegynder
03. juni 2003 - 09:55 #6
Det ser faktisk ud til at det _IKKE_ er at 2D array, men bare et enkelt dimensionelt array med en række objekter i. Har jeg ret i den antagelse?
Avatar billede burningice Nybegynder
03. juni 2003 - 10:29 #7
mufoxe>> det er da vist ikke meget galt ? i så fald, så kan man jo bare gøre noget i den her retning

struct Costumer {
  public string Zip;
  public string AccountNo;
}

ArrayList arr = new ArrayList();

Costumer c = new Costumer();
c.Zip = "hej hej";
c.AccountNr = "823";

arr.Add(c);

foreach(Costumer c in arr) {
  listBox.Add(new ListItem(c.Zip + " - "+ c.AccountNo));
}
Avatar billede Lasse Novice
04. juni 2003 - 17:04 #8
cyberfessor>> det er hurtigere at bruge en klasse istedet for en struct i dit eksempel. Det skyldes at arraylist gemmer referencer, og derfor boxer/unboxer du dine structs naar du indsaetter/uddriver dem fra en arraylist. Du vidste det helt sikkert selv i forvejen, jeg ville bare lige informere spoergsmaals giveren.