Avatar billede al1407 Nybegynder
02. juni 2003 - 13:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kopiere til Clipboard vha. andet end 'Clipboard' objektet ?

Er der nogen måde hvorpå man kan kopiere tekst til clipboard evt. vha. API's ? Den normale 'Clipboard' kan jeg ikke få til at virke 100% :/
Avatar billede venne Nybegynder
02. juni 2003 - 14:09 #1
Ja, du kan godt bruge API, se her: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/winui/winui/windowsuserinterface/dataexchange/clipboard.asp

Men det er _betydeligt_ mere besværligt end Clipboard-objektet. Hvad er det der ikke virker helt for dig?
Avatar billede al1407 Nybegynder
02. juni 2003 - 14:19 #2
venne: Jamen, det virker faktisk slet ikke. Og jeg forstår det ikke selv :/
Avatar billede venne Nybegynder
02. juni 2003 - 14:32 #3
Nej, det forstår jeg da heller ikke. Men jeg har heller ikke set din kode...;)
Hvad prøver du, og hvad sker der?
Avatar billede n/a Nybegynder
02. juni 2003 - 16:35 #4
Simpelt er det:

Clipboard.SetText txtText.Text

hmm .. jeg læste lige på et site .. hvor en brugte .Clear før .SetText ... kan det være derfor mon ? At man skal .Clear det først ?
Avatar billede al1407 Nybegynder
02. juni 2003 - 16:39 #5
Hov! .. jeg sidder ved en vens computer .. så ik det var HANS bruger den var logget ind med :/
Avatar billede venne Nybegynder
03. juni 2003 - 09:30 #6
Well, der står i hjælpen at SetText ikke tømmer clipboardet først, så det skal du selv gøre:

Clipboard.Clear
Clipboard.SetText txtText.Text
Avatar billede al1407 Nybegynder
04. juni 2003 - 10:00 #7
Det virker nu :)
Tak for hjælpen :)

Smider du et svar ?
Avatar billede venne Nybegynder
04. juni 2003 - 13:17 #8
Velbekomme.