Avatar billede sskov Nybegynder
01. juni 2003 - 21:52 Der er 3 kommentarer

CC Skærme?

Har skrevet til hardware butikken men den svarer ikke.
Den dejlige F520 sony monitor fås med eller uden CC. Den med er dyrere, men hvad får man for sine surt tjente gysser?
jeg har svært ved finde så meget som en forskel selvom jeg har set mere end en butik give skærmene denne betegnelse. Her er en af dem hvor det drejer sig om £300 ekstra for CC.
SONY GDM-F520/CC 21INCH FD:
http://www.technoworld.com/productdisplay.asp?ProductID=410%2D417%2Df521
SONY GDM-F520 21INCH FD Trinitron
http://www.technoworld.com/productdisplay.asp?ProductID=410%2D417%2Df520
På forhånd tak
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
01. juni 2003 - 22:08 #1
mener det står for chromaclear.. men er ikke sikker og aner slet ikke hvad det betyder. :-)
Avatar billede kfz Nybegynder
01. juni 2003 - 22:15 #2
ChromaClear - Brand name for NEC CRT Monitors

The slotted mask design is mechanically stable due to the criss-cross of horizontal mask sections but exposes more phosphor than a conventional dot-trio design. The result is not quite as bright as with an aperture grill but much more stable and still brighter than dot-trio. It is unique to NEC, and the company capitalised on the design's improved stability in early 1996 when it fit the first ChromaClear monitors to come to market with speakers and microphones and claimed them to be "the new multimedia standard".

taget fra http://www.pctechguide.com/06crtmon.htm

på siden er en forklaring, håber du kan bruge det til noget
Avatar billede sskov Nybegynder
02. juni 2003 - 01:33 #3
CC betyder tilsyneladende Colour Calibration utility. noget der skulle sørge for at man printer præcis det man ser på sin skærm. Udprint kan åbenbart forekomme anderledes end når det vises før udskrift MEDMINDRE man har det der Colour Calibration utility crap.
Så kunne jeg lære at finde svarende selv.