Avatar billede ducks Nybegynder
01. juni 2003 - 17:55 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Mister jeg mit domæne?

Jeg har ik så meget jeg kan sige, andet end at jeg ikke kan få lov til at redelegere mit domæne (source.dk).

DK-Hostmaster kommer med en kort melding efter jeg sendte brev:
"Domænet kan ikke redelegeres fordi der kører en retssag ude i samfundet."

Inde på DK-Hostmaster.dk linker de til en retssag:
http://www.dk-hostmaster.dk/FS21207-2002.pdf

Jeg kan se at man ikke må ændre eller noget for de domæner, der er på listen, bl.a. mit. Jeg kender absolut intet til den retssag og det har taget mig 3 mdr at finde frem til den, fordi ingen (min udbyder eller dk-hostmaster) har villet sige noget konkret. Hvad er det for en retssag, og vil det betyde at staten el. lign. overdrager domænet, så jeg ikke kan få glæde af det?

Eftersom at jeg er flyttet, og de ikke må rette oplysninger har jeg næsten ikke haft gavn, så hvis jeg mister det bliver jeg nok mere en rasende for at betale 125.- til nul og nix?
Avatar billede game_tracker Nybegynder
01. juni 2003 - 17:58 #1
hvis du ikke får det får du dine 125,- tilbage da du ikke har fået noget for de penge (du har ikke fået varen) så ifølge loven du skal du nok få dine penge hvis det er
Avatar billede ducks Nybegynder
01. juni 2003 - 18:00 #2
Jeg har jo haft det siden november engang, men flyttede hurtigt efter, og har ikke kunnet skifte IP. Så på en måde har jeg det, men kan bare ik bruge det.

Tænkte mere på svar om hvad retssagen går ud på.
Avatar billede riversen Nybegynder
01. juni 2003 - 18:03 #3
for at få virkelig ekspert hjælp vil jeg næsten anbefale du spørger i ng'en dk.videnskab.jura. Det skal nok fortælle hvad du kan gøre for at få lidt info omkr. sagen.
Avatar billede skaw Nybegynder
01. juni 2003 - 18:06 #4
du er måske ikke oprettet direkte hos dk hostmaster  hvis du har @jens.dk
kan du sælge alle de navne som du ka sætte foran  det er måske et sådan firma
Avatar billede riversen Nybegynder
01. juni 2003 - 18:08 #5
skaw: hvad mener du med sætte foran ? ejer man jens ejer man vel også alle subdomæner
Avatar billede riversen Nybegynder
01. juni 2003 - 18:09 #6
ducks: men får digital marketing support medhold i sagen...ja så mister du dit domæne...
Avatar billede skaw Nybegynder
01. juni 2003 - 18:10 #7
klart ja kan det være et subdomæne han har købt?
Avatar billede skaw Nybegynder
01. juni 2003 - 18:11 #8
ducks sådan at forstå ok
Avatar billede riversen Nybegynder
01. juni 2003 - 18:12 #9
han skriver jo source.dk...
Avatar billede skaw Nybegynder
01. juni 2003 - 18:13 #10
mente riversen
Avatar billede tangveje Nybegynder
01. juni 2003 - 18:33 #11
Hmm, vil de forbyde dk-hostmaster at lukke et domæne hvis ejeren ikke betaler for det???? Man må da sige at de gør meget ud af at almindelige mennesker ikke skal have en ærlig chance for at forstå noget af ovenstående dokument, i mine øjne kunne det ligeså godt være skrevet på kinesisk.
Avatar billede capriole Nybegynder
01. juni 2003 - 18:35 #12
Så vidt jeg kan forstå af retspapirene du linker til påstår firmaet Digital Marketing Support at de har rettighederne over de domænenavne i listen, hvilket DK-Hostmaster er uenige i, m.h.t. de først punkter, bl.a. rettigheden til at redelegere de pågældende domæner.

Da papirerne er fra 2002 skulle man da mene der er kommet en afgørelse, men da Hostmaster stadig ikke vil/kan redelegere domænet kunne det jo tyde på at sagen ikke er afslutet endnu og de er underlagt restriktioner indtil da.

Nu er jeg ikke juridst, men har selv et par gange måttet kæmpe lidt for et domænenavn uden at det dog er kommet til retssager. Jeg vil også foreslå dig at henvende dig til et forum som beskæftiger sig mere uddybende med den slags.

Og skulle det komme dertil at du får brug for en advokat, så tjek først om vedkommende har haft ligenende sager først. Selv advokater kan fare vild i det juridiske omkring domæner...
Avatar billede oz2kas Nybegynder
01. juni 2003 - 18:42 #13
jeg har fået forklaret af en at det er et firma som mener at privatpersoner ikke skulle have adgang til sådanne domæneneavne...
om det holder ved jeg ikke, men han undersøger det for mig og vender tilbage med svar i aften.
Avatar billede ducks Nybegynder
01. juni 2003 - 18:45 #14
Venter på svar i aften så :)
Avatar billede bredker Nybegynder
01. juni 2003 - 18:49 #15
du skal væbne dig med tolmodighed
det kan tage op til flere år før der kommer en afgørelse i sagen
seg køre selv en sag for tiden , på 2 år , og der kan gå op til 2 år mere får der er en dom i sagen
og det er en normal sagsbehandlingstid for retten,da parterne kan forhale det i flere år
Avatar billede capriole Nybegynder
01. juni 2003 - 19:03 #16
Det sidste i dokumentet burde dog være en afgørelse, men de har jo sikkert anket den så. Der står at "Registranten Digital marketing support's påstande nægtes fremme" hvilket da må indikere at de har tabt sagen.
Hvis det holder ved kan du vel godt forvente at domænet er dit, da du har købt det umiddelbart efter det blev frigivet efter at tidligere registrant ikke har betalt til tiden.

Jeg antager at enden registrant eller administrator ved opslag på domænet er dig, men det er da surt at du ikke kan gøre noget ved det nu. Det må da kunne oplyses om pågældende sag er blevet anket, men fristen er måske slet ikke udløbet for det endnu.
Avatar billede d-fens Nybegynder
01. juni 2003 - 20:33 #17
Det er det her det drejer sig om:

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=19175

Se evt. afsnittet "tidligere artikler"
Avatar billede bonden Nybegynder
01. juni 2003 - 20:53 #18
Har lige læst sagspapirerne igennem - det er ret underholdende læsning omhandler nogle emner, der med rette fortjener en debat. Som det ganske rigtigt står her ovenfor, er der afsagt kendelse i sagen og i linket til CW gives der udtryk for, at sagen vil blive anket.
Min personlige holdning er helt i tråd med den måde, DK-hostmaster administrerer på, men man kunne jo endnu engang påstå, at det er på tide, at der bliver lavet lovgivning på området, eftersom domænenavne efterhånden er blevet fast inventar i en virksomhed/forening mv.
Bare mit lille pip;-)
Ihvertfald har d-fens det rigtige svar på det stillede spørgsmål.
Avatar billede ducks Nybegynder
01. juni 2003 - 22:14 #19
Bonden, jojo der skam _vidst_ nok regler nu, hvis du har et moms registreret firma, har du også retten til domænet.dk dertil - og det synes jeg skam er fair nok.