Avatar billede s_raagaard Nybegynder
01. juni 2003 - 14:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skjule knap ved print

Jeg har en side hvor der er en knap, og når man klikker på den printes siden ud med print()

Kan man lave noget CSS eller andet således at knappen ikke kommer med på print?

/s
Avatar billede no_doubt Nybegynder
01. juni 2003 - 15:00 #1
Du kan printe en sjult iframe, og så bare undlade knappen der.
Avatar billede cool_casper Nybegynder
01. juni 2003 - 15:11 #2
Du kan lave en funktion er skjuler knappen før den printer...

funtion printPage(){
document.printbutton.display='none';
document.print();
}

<INPUT TYPE="button" name="printbutton" value="Print page" OnCLick="printPage()">
Avatar billede no_doubt Nybegynder
01. juni 2003 - 15:13 #3
Tænkte jeg også på men mente det var mere relevant hvis der var flere ting der skulle "væk" inden udprintning, men ja korrekt.
Avatar billede s_raagaard Nybegynder
01. juni 2003 - 15:23 #4
Super...

>> cool_casper lav lige et svar til point
Avatar billede cool_casper Nybegynder
01. juni 2003 - 15:23 #5
Alternativt kunne man gå over i noget dynamisk programmering, som laver en hel ny side, kun med det tekst/grafik man skal bruge.
Avatar billede cool_casper Nybegynder
01. juni 2003 - 15:33 #6
Tak for point... :)
Avatar billede roenving Novice
01. juni 2003 - 18:09 #7
-- prøv at kigge på:
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/media.html

-- godt nok voldsom, men du kan rent faktisk sætte alle dine elementer til at være/ikke være tilstede efter hvad de bruges til ...