Avatar billede txk Nybegynder
01. juni 2003 - 05:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

samme værdi

Jeg har en database med 1 kolone med en masser værdier... de bliver vist på en lang liste... men nogle af værdierne i databasen er ens...

Hvordan får jeg min liste til kun at vise værdien 1 gang hvis den forekommer flere gang i kolonen?

eksempel:
Hvis jeg har nedenstående database værdier hvordan får jeg så nedenstående liste fremkladt ?
database:

liste:
Avatar billede tangveje Nybegynder
01. juni 2003 - 05:48 #1
SELECT DISTINCT felt FROM database

Sådan
Avatar billede txk Nybegynder
01. juni 2003 - 05:58 #2
felt = kolonenavn  ?
Avatar billede tangveje Nybegynder
01. juni 2003 - 06:01 #3
Jep
Avatar billede txk Nybegynder
01. juni 2003 - 06:09 #4
hhhmmm.... jeg forstår ikke hvad det er at jeg kan misforstå... men det virker ikke rigtig
Avatar billede tangveje Nybegynder
01. juni 2003 - 06:14 #5
Prøv at vis os koden, det er lidt nemmere
Avatar billede txk Nybegynder
01. juni 2003 - 06:19 #6
Set rs = Conn.Execute("select DISTINCT bruger from database order by bruger")%>

<% Do until rs.eof %>
<a href="xxx.asp?mode=profil&id=<%=rs("id")%>"><%=rs("bruger")%></a><br>
<%
rs.movenext
loop
rs.close
set rs = nothing
%>
Avatar billede tangveje Nybegynder
01. juni 2003 - 06:23 #7
Og din database hedder bare "database" eller hvad?
Avatar billede txk Nybegynder
01. juni 2003 - 06:24 #8
ja
Avatar billede txk Nybegynder
01. juni 2003 - 06:28 #9
Har fået det til at virke nu...
Jeg sad og testede det på en database hvor Jeg kun havde indsat 3 ens værdier... og der virkede det ikke... før jeg indsatte en 4 værdi som forskellig fra de andre... derefter virkede det den vise kun 2 værdier
Avatar billede tangveje Nybegynder
01. juni 2003 - 06:33 #10
Ok, kunne heller ikke lige forstå det :)