Avatar billede dacarp0 Nybegynder
01. juni 2003 - 02:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Side id, kort og lang info.

Hej gutter og gutinder :)

Jeg er igang med at lave en side som kommer til at indeholde nogle demoer fra spillet counter-strike.

Det skal bygges op på følgende måde:
Man klikker ind på en side, hvor der står lidt info, og alle de demoer vi har liggende bliver udskrevet ned af siden (nyeste id øverst).
Så skal man kunne klikke på demonavnet og man kommer ind på en ny side, hvor resten af infoen kommer og man vil her kunne downloade filen.

Selve ideen er jo nem nok, og jeg har bygget det meste.
Men, mit problem er, den måde jeg har lavet det på, kræver 1 side for hver demo, eg vil gerne have hjælp til at bygge det op, så jeg har 2 sider, en hovedside med alle demoer, og så 1 anden side, som bliver hentet via et id (?)

Som f.eks. xplayn.com , hvor nyhederne er korte på forsiden, og så kommer det frem på siden når du klikker dig ind på det.

Håber i forstår.
Jeg har lavet det i asp engang, menskal nu bruge det i php..
En beskrivelse af hvad man skal gøre og hvorfor, ville være rart, eller et link til et evt. dansk sted som forklare hvordan man laver det.
Avatar billede tangveje Nybegynder
01. juni 2003 - 05:02 #1
Hurtigt lavet, håber det kan hjælpe

Side 1 (oversigt) :

<?php
  // Connect til database

  $res = mysql_query("SELECT id, titel FROM demoer ORDER BY ID DESC") ;

  while($row = mysql_fetch_array($res)) {
    echo '<a href="side2.php?id=' . $row['id'] . '">' . $row['titel'] . '</a><br>' ;
  }
?>

Side 2 (Mere info):

<?php
  // Connect til database

  $id = $_GET['id'] ;

  $res = mysql_query("SELECT * FROM demoer WHERE id = '$id'") ;

  while($row = mysql_fetch_array($res)) {
    // Udskriv info her
  }
?>
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
01. juni 2003 - 22:32 #2
Tester lige senere, regner ikke med jeg får det der til at virke helt korrekt, skriver lige senere..

Hvis min comp da vil lade mig oploade, har fået lidt virus i exe filerne :)
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
02. juni 2003 - 00:19 #3
Ehm hvordan skal den laves her:
$result = mysql_query("select * from $tabel ORDER BY ID DESC") or die(mysql_error());
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
02. juni 2003 - 00:20 #4
Hvis jeg skifter * ud med id, udskriver den jo ikke alt fra databasen, den skal udskrive alt samtidig med.
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. juni 2003 - 00:33 #5
Du vil udskrive data uden at hive dem ud af databasen eller...?
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
02. juni 2003 - 06:32 #6
Nej, men jegskal udskrive ALT data fra databasen, og så skal det laves så jeg har en side1 og 2, 1 har demo oversigten hvor eg kan klikke på navnet på demoen, og så kommer jeg ind på side2, hvor den henter alt info om det id som den demo jeg klikkede på, på side1.

Hvis du forstår.

Tangveje havde fat i noget af det rigtige, dog mener jeg der er en fejl i scriptet, men jeg er HELT ny i php og måske bare mig som ikke kunne få det lavet ordentligt, poster lige mit script senere.
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
02. juni 2003 - 18:43 #7
Ok det lader til at virke nu, jeg laver lige hele siden færdigt, og skeriver hvis jeg har nogle spørgsmål, derefter accepterer jeg.