Hejsa
Ja, en god bog er ikke sådan at kimse af når man vil lære noget nyt. Men som arne v ganske rigtig påpeger rammer human's bog anbefaling nok lidt skævt da den henvender sig til Microsofts udviklinsmiljø.
Men indtil du får fat på en bog kan du prøve at kikke nærmere på 
http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/ selv om du vælger C frem for C++ henvender de første 3 "afsnit" sig til C delen af C++ så det vil ikke være helt spildt læsning. Ligeledes kan det evt. give et indtryk af om man har lyst til at fortsætte med at lære et objekt orienteret sprog som C++, eller starte med at holde sig til det imperitive - som her er C.
Det er rigtigt at man kan bruge det man lærer om C i C++ da det er indeholdt som et subset i sproget. Men på den anden side kan man så overveje om man får brug for C senere. Selv har jeg kun lært C++ i forbindelse med min uddannelse, men har dog også et par gange haft brug for C -- og indrømmet, der har været nogle irritationsmomenter involveret i at skulle lede efter hvordan man nu skal gøre ting og sager i stedet i C frem for C++.
Hvad tænker du på i forbindelse med grafik?
Er det GUI programmering eller mere det at kunne tegne bitmap grafik på en skærm, eller måske 3d grafik?
Dog vil jeg tro at det i alle tilfælde er nemmest at benytte et eller andet library til det.
Er det 2D kan du se nærmere på SDL eller Allegro (som vist også har lidt 3d).
Er det 3D vil du formodelig benytte OpenGL, hvilket også er understøttet af SDL (kender ikke Allegro så godt, så måske er det også med i det)
Er det GUI's du vil lave kan du evt. se nærmere på QT (dog kun C++) eller GTK+.
Lidt URL'er:
SDL:     
http://www.libsdl.org/index.phpAllegro: 
http://www.talula.demon.co.uk/allegro/GTK+:    
http://www.gtk.org/QT:      
http://www.trolltech.com/-Alsace