Avatar billede roose Nybegynder
31. maj 2003 - 00:16 Der er 9 kommentarer

Oplysning om skærmopløsning medfører ændring af zoom-indstilling

I Excel, vil jeg gerne ændre zoom-indstillingen i en workbook alt afhængig af hvilken opløsning skærmen har.
Mit problem kan således deles op i to problemer:
1.
Hvordan får jeg oplysninger om skærmopløsning ind i min vba ?
2.
Hvordan får jeg med vba ændret zoom-indstillingen i workbook'en.

Ved pointuddeling vil jeg vægte de to dele (omtrent) lige.

Jeg glæder mig til at læse jeres forslag ;-)
Avatar billede roose Nybegynder
31. maj 2003 - 08:44 #1
Jeg har fundet ud af pkt. 2. Det gøres ved:

ActiveWindow.zoom = 130

Nu skal jeg derfor bare have computerens skærmindstilling at vide, så jeg kan bruge den som kriterie i min VBA.
Avatar billede brynil Nybegynder
31. maj 2003 - 09:55 #2
Prøv at gøre det igen, mens du optager en makro!
Avatar billede brynil Nybegynder
31. maj 2003 - 09:57 #3
Sorry - lidt for hurtigt her til morgen
Avatar billede brynil Nybegynder
31. maj 2003 - 10:07 #4
Declare Function GetSystemMetrics Lib "user32"(ByVal nindex As Long) As Long
Public Const SM_CXSCREEN = 0
Public Const SM_CYSCREEN = 1

Sub DisplayVideoInfo()
  vidWidth = GetSystemMetrics(SM_CXSCREEN)
  vidHeight = GetSystemMetrics(SM_CYSCREEN)

End Sub
...fra en bog. Her får du størrelserne i vidWidth og vidHeight!
Avatar billede roose Nybegynder
31. maj 2003 - 13:23 #5
Super - ikke at jeg forstår hvad der sker, men det virker i hvertfald fint !

Tak for hjælpen.
Opret du bare et svar, så får du points for anstrengelserne....
Avatar billede brynil Nybegynder
31. maj 2003 - 13:33 #6
Jeg skal ikke ha points for at skrive af efter en bog. God fornøjelse
Avatar billede roose Nybegynder
31. maj 2003 - 13:57 #7
sikken fantastisk indstilling - men jeg mener nu du har fortjent dem; jeg havde jo siddet med problemer af den anden verden, hvis du ikke havde hjulpet mig.
Avatar billede brynil Nybegynder
31. maj 2003 - 14:16 #8
Der er nu ikke noget fantastisk ved det.
Indtil nu har jeg haft rigelig point i dem vi får pr automatik
Jeg samler ikke på dem
Mange af mine spørgsmål er allerede besvaret og kan findes hér på exp.
..og når man leder, får man ofte andre indtryk og ideer der er interessante!

Så værre er det ikke ;-)
Avatar billede brynil Nybegynder
31. maj 2003 - 14:22 #9
Bare så det ikke misforstås: Jeg synes det er helt ok at nogen samler points og det er jo ofte dem der er motorer her på stedet. Hatten af for dem.