Avatar billede foreignhelp Nybegynder
31. maj 2003 - 00:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sortere i databse

Hej Jeg har denne visning fra min access database:

SQLstmt = "SELECT * FROM spm ORDER BY ID desc;"

Jeg kunne godt tænke mig, at der kun blev vist de data hvor et felt der hedder "svar" er udfyldt med minst et tegn. Noget i denne dur - jeg ved bare ikke hvordan det skrives:
SQLstmt = "SELECT * FROM spm where svar > 1 ORDER BY ID desc;"

Hvad skal linien hedde?
Avatar billede snowball Novice
31. maj 2003 - 00:08 #1
Prøv med

SQLstmt = "SELECT * FROM spm where svar <> '' ORDER BY ID desc;"

Snowball
Avatar billede foreignhelp Nybegynder
31. maj 2003 - 00:14 #2
Det virkede - Stort TAK
Avatar billede foreignhelp Nybegynder
31. maj 2003 - 00:15 #3
Please læg et svar så jeg kan overføre points :-)
Avatar billede snowball Novice
31. maj 2003 - 01:07 #4
Svar :)

Snowball
Avatar billede dimle Nybegynder
31. maj 2003 - 22:28 #5
Det der virker kun hvis der har været skrevet i feltet én gang før - hvis det skal være helt rigtigt så er det:

SQLstmt = "SELECT * FROM spm WHERE svar IS NOT NULL AND svar <> '' ORDER BY ID DESC;"