Avatar billede noget Nybegynder
30. maj 2003 - 14:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

søgemaskine i javascript

Er det muligt at lave en søgemaskine der søger en liste med ord og links igennem og giver brugeren en liste med de fundne links og en lille tekst tilknyttet hvert link? og eventuelt hvordan!
Avatar billede summersun Nybegynder
30. maj 2003 - 20:34 #1
i teorien ja...

men det skal vist være noget med at lave et array og smide alt dataen derinde på forhånd og så søge det igennem..

men hvis du vil have en google ting.. så skal du have fat i noget database :)
Avatar billede caturn Nybegynder
30. maj 2003 - 20:37 #2
Jeg har noget to sek.
Avatar billede caturn Nybegynder
30. maj 2003 - 20:38 #3
Jeg kan ikke lige komme igennem. Skal spise. Vender tilbage med det snart.
Avatar billede caturn Nybegynder
30. maj 2003 - 21:08 #4
Kan desværre ikke finde scriptet... :-(
Og jeg programmerer ikke i javascript selv. Ikke nok i hvert fald til at lave sådan noget men jeg kan da godt lave noget PHP med eller uden MySQL hvis du er interesseret...
Avatar billede noget Nybegynder
30. maj 2003 - 21:41 #5
det må gerne være php men helst uden MySQL
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2003 - 12:37 #6
Her er et gammelt script:

<html>
<head>
<script>
soeg = new Array();
soeg[0] = new Array("Spil", "Her kan du spille spil!", "spil.html", "spil,underholdning,sjov"); //Første emne. Titel, url og derefter søgeordene adskilt af kommaer i små bogstaver!
soeg[1] = new Array("Nyheder", "Her kan du se nyheder!", "ny.html", "nyheder,ny,avis"); //Andet emne
soeg[2] = new Array("Info om mig selv", "Her kan du læse om mig selv!", "info.html", "webmaster,mig,selv,info");
soeg[3] = new Array("Links", "Her kan du klikke på nogle links!", "links.html", "links,referencer,underholdning");

function sg(frm) {
val = frm.soegeFelt.value.toLowerCase();
if (val == "") {
alert("Indtast noget i feltet!");
return;
}
str = "<h1>Søgeresultat:</h1>\n<br>\n";
f = 0;
fia = new Array();
for (i = 0; i < soeg.length; i++)
fia[i] = false;
temp = val.split(" ");
for (i = 0; i < temp.length; i++) {
for (x = 0; x < soeg.length && !fia[x]; x++) {
temp3 = soeg[x][3].split(",");
for (n = 0; n < temp3.length; n++)
if (temp[i] == temp3[n]) {
f++;
fia[x] = true;
str += '<a href="' + soeg[x][2] + '"><b>' + soeg[x][0] + '</b></a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<small>' + soeg[x][1] + '</small>\n<br>\n';
}
str += (f > 0) ? "<br>\n<i>Resultater, der matcher søgningen: <b>" + f + "</b></i>" : "<b>Ingen resultater fundet!</b>";
if (document.getElementById)
document.getElementById("sr").innerHTML = str;
else if (document.all)
document.all.sr.innerHTML = str;
else if (document.layers)
document.nssr.document.write(str);
}
</script>
</head>
<body>
<form action="#" onSubmit="sg(this); return false;">
Søgetekst: <input type="text" name="soegeFelt"> <input type="submit" value="Søg">
</form>
<br><br>
<div id="sr"><layer id="nssr">
</layer></div>
</body>
</html>
Avatar billede noget Nybegynder
31. maj 2003 - 15:09 #7
phoenixv <-- det var lige hvad jeg manglede! smider du ikke lige et svar?
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2003 - 12:50 #8
Svar