Avatar billede ridslau Nybegynder
30. maj 2003 - 13:10 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Word97 skabelon virker ikke i Word XP

Hej jeg har fået lavet mig nogle word skabeloner til word 97 i sin tid, men efter skiftet til Win XP og Office XP/Word XP virker mine gamle skabeloner ikke mere. Jeg har lagt en af skabelonerne på nedenstående link.
Er der en der kan fortæle mig hvordan jeg convetere skabelonen til WordXP??? så jeg kan få conveteret mine skabeloner.
http://www.kp-elektro.dk/~lo/wordskabelon.dot
Håber i kan hjælpe mig ud af et stort problem.
På for hånd mange tak.
Laurids
Avatar billede lordhead Nybegynder
30. maj 2003 - 13:16 #1
Tror du ikke bare du har gemt din word 97 skabelon i et forkert format?
Avatar billede b.b Nybegynder
30. maj 2003 - 13:48 #2
jeg tror ikke at du skal regne med at XP kan læse de makroer der ligger bagved...det er ikke lige verdens mest bagudkompatible program..
Avatar billede b.b Nybegynder
30. maj 2003 - 13:49 #3
men så vidt jeg kan se, så er det da vist ikke det store arbejde at lave en tilsvarende i wordXP...
Avatar billede lordhead Nybegynder
30. maj 2003 - 14:11 #4
Gaske rigtigt som b.b siger , så ser det da ikke så svært ud, at lave i XP
Avatar billede lordhead Nybegynder
30. maj 2003 - 14:13 #5
P.S: Hvorfor vil du give så mange points for noget så småt som dette?

Dit spørgsmål burde kunne besvares for højest 60 points ;)
Avatar billede ridslau Nybegynder
30. maj 2003 - 14:18 #6
Ja den jeg har lagt op er sikkert nem at lave, men jeg har et par andre som er noget mer kompliceret. Jeg er ikke den helt store makro maker!!!  Er der en der kunne lave en skabelon hvor et par af felterne virker så jeg kan se hvordan det skal laves ????
Avatar billede lordhead Nybegynder
30. maj 2003 - 14:48 #7
Kunne man se disse andre skabeloner?
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. maj 2003 - 15:19 #8
Det kan være fordi VB script sproget er skiftet mellem de to versioner, det gør Microsoft ca. hver anden gang, og så skal alle makroer og anden VB programmering laves om
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2003 - 18:38 #9
Hvis du ændrer FLETFORMAT til MERGEFORMAT, i dine Felter, tror jeg det virker. XP vil ikke længere godtage de danske termer, så det er det du skal være opmærksom på. Desværre tror jeg du kun kan gøre det manuelt. Har lige forsøgt med en søg og erstat, det fik jeg ikke til at virke. (Du skal vælge at vise koder, før du kan se navnet Fletformat).
Avatar billede rvm Nybegynder
31. maj 2003 - 19:13 #10
Her er en kode der løser problemet. Den er lidt omfattende, men det er fordi den løser alle andre lignende problemer *SS*

Klip den ind i et modul i din normal.dot og køre den første makro (KonverterDanskeFeltkodeparametre) med din XP skabelon som det aktive dokument.

Public Sub KonverterDanskeFeltkodeparametre()
  Dim objDoc As Document
  Dim objComment As Comment
  Dim objComments As Comments
  Dim objEndNotes As Endnotes
  Dim objEndNote As Endnote
  Dim objFootNotes As Footnotes
  Dim objFootNote As Footnote
  Dim objShapes As Shapes
  Dim objShape As Shape
  Dim objTextRange As Range
  Dim objSections As Sections
  Dim objSection As Section
  Dim objHeaderFooters As HeadersFooters
  Dim objHeaderFooter As HeaderFooter

  On Error GoTo ErrorHandler

  If Application.Documents.Count < 1 Then Exit Sub    ' if no documents then return

  StatusBar = "Oversætter danske feltkodeparametre til engelsk......"
  Application.ScreenUpdating = False

  ' set bookmark to return to when finish
  With ActiveDocument.Bookmarks
    .Add Range:=Selection.Range, Name:="Return"
    .ShowHidden = True
  End With

  Set objDoc = ActiveDocument

  ' convert fieldcodes in the main text area
  Call ConvertFieldCode(objDoc.Fields)

  ' convert comments
  Set objComments = objDoc.Comments
  For Each objComment In objComments
    Call ConvertFieldCode(objComment.Range.Fields)
  Next objComment

  ' convert endnotes
  Set objEndNotes = objDoc.Endnotes
  For Each objEndNote In objEndNotes
    Call ConvertFieldCode(objEndNote.Range.Fields)
  Next objEndNote

  ' convert footnotes
  Set objFootNotes = objDoc.Footnotes
  For Each objFootNote In objFootNotes
    Call ConvertFieldCode(objFootNote.Range.Fields)
  Next objFootNote

  ' convert textframes
  Set objShapes = objDoc.Shapes
  For Each objShape In objShapes
    If objShape.TextFrame.HasText Then
      Set objTextRange = objShape.TextFrame.TextRange
      Call ConvertFieldCode(objTextRange.Fields)
    End If
  Next objShape

  ' convert fieldcodes in the headers and footers
  Set objSections = objDoc.Sections
  For Each objSection In objSections
    ' loop through all headers in this section
    Set objHeaderFooters = objSection.Headers
    For Each objHeaderFooter In objHeaderFooters
      Call ConvertFieldCode(objHeaderFooter.Range.Fields)
    Next objHeaderFooter

    ' loop through all footers in this section
    Set objHeaderFooters = objSection.Footers
    For Each objHeaderFooter In objHeaderFooters
      Call ConvertFieldCode(objHeaderFooter.Range.Fields)
    Next objHeaderFooter
  Next objSection

  Application.ScreenUpdating = True
  StatusBar = "Feltkodeparametre er nu oversat"

  Exit Sub

ErrorHandler:
  MsgBox "Det er opstod en fejl under oversættelsen af feltkodeparametrene!" & vbCrLf & "Fejlnr: " & Err.Number & " " & Err.Description, vbCritical, "Fejl"

End Sub

Sub ConvertFieldCode(fldFields As Fields)
  Dim fldField As Field
  Dim txtOrgFieldCode As String, _
      txtNewFieldCode As String

  For Each fldField In fldFields
    txtOrgFieldCode = fldField.Code.Text

    txtNewFieldCode = Replace(txtOrgFieldCode, "FLETFORMAT", "MERGEFORMAT ", , , vbTextCompare)
    txtNewFieldCode = Replace(txtNewFieldCode, "niveau", "Level", , , vbTextCompare)
    txtNewFieldCode = Replace(txtNewFieldCode, "Arabertal", "Arabic ", , , vbTextCompare)
    txtNewFieldCode = Replace(txtNewFieldCode, "Initstort", "Caps ", , , vbTextCompare)
    txtNewFieldCode = Replace(txtNewFieldCode, "Førstestort", "Firstcap ", , , vbTextCompare)
    txtNewFieldCode = Replace(txtNewFieldCode, "Stortbogstav", "Upper ", , , vbTextCompare)
    txtNewFieldCode = Replace(txtNewFieldCode, "Småbogstav", "Lower ", , , vbTextCompare)
    txtNewFieldCode = Replace(txtNewFieldCode, "ALFABETISK", "ALPHABETIC ", , , vbBinaryCompare)
    txtNewFieldCode = Replace(txtNewFieldCode, "Alfabetisk", "Alphabetic ", , , vbTextCompare)
    txtNewFieldCode = Replace(txtNewFieldCode, "Mængdetekst", "CardText ", , , vbTextCompare)
    txtNewFieldCode = Replace(txtNewFieldCode, "Valutatekst", "Dollartext ", , , vbTextCompare)
    txtNewFieldCode = Replace(txtNewFieldCode, "Ordenstekst", "OrdText ", , , vbTextCompare)
    txtNewFieldCode = Replace(txtNewFieldCode, "Ordenstal", "Ordinal ", , , vbTextCompare)
    txtNewFieldCode = Replace(txtNewFieldCode, "ROMERTAL", "ROMAN ", , , vbBinaryCompare)
    txtNewFieldCode = Replace(txtNewFieldCode, "Romertal", "Roman ", , , vbTextCompare)
    txtNewFieldCode = Replace(txtNewFieldCode, "Tegnformat", "Charformat ", , , vbTextCompare)

    ' Update fieldcode if it has been translated to english
    If txtNewFieldCode <> txtOrgFieldCode Then
      fldField.Code.Text = txtNewFieldCode
      fldField.Update
    End If
  Next fldField

  Set fldField = Nothing
End Sub
Avatar billede ridslau Nybegynder
02. juni 2003 - 11:17 #11
Jeg har prøvet jeres forskellige foreslag, men de virker ikke. Hov-sa's retter en fejl, men giver en anden og rvm's for det til at se helt forkert ud. Jeg kan ikke lægge de andre skabeloner op da der er informationer i dem som ikke må lægges på internettet. Håber der er en der kan hjælpe ????
Tak for svare ind til nu.
Avatar billede rvm Nybegynder
02. juni 2003 - 19:16 #12
Du kan eventuelt sende en kopi af en skabelon (eventuelt uden det fortrolige) til mig: rvejemad@csc.com - så vil jeg se nærmere på problemet. Jeg behandler selvfølgeligt dine skabeloner fortroligt (det er jeg vant til i mit arbejde som konsulent for CSC).
Avatar billede rvm Nybegynder
02. juni 2003 - 19:29 #13
Jeg har lige hentet din wordskabelon og testet min makro på den - det virker fint, men...

Du skal starte med at afbeskytte skabelonen før du kører makroen.
Når min makro køres vil fill-in felterne blive aktiveret, men det gør ingen ting - lad bare være med at udfylde dem.

Efter makroen er kørt er alle de steder, hvor der ståt "flet" (i felterne) være erstattet med "Merge" og skabelonen vil nu virke i XP - det gør den i-hver-tilfælde hos mig *S*

Richardt
Avatar billede ridslau Nybegynder
05. juni 2003 - 22:34 #14
Tak for hjælpen alle sammen.
Efter lidt roden frem og tilbage fik jeg det til at virke.
Hilsen
Laurids
Avatar billede harrybal Nybegynder
09. marts 2004 - 11:02 #15
hvordan fik du det til at virke...jeg har den samme problem