Avatar billede poul-m Nybegynder
29. november 2000 - 20:09 Der er 1 løsning

Begynder spm

Hejsa! Jeg hat lige installeret MS SQL server for første gang, men jeg kan ikke få noget data ud.
Her er min kode:
<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body bgcolor=\"#FFFFFF\">
<%

Dim Conn, Rs, sql, dns
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.connection\")
Set Rs = Server.CreateObject(\"ADODB.connection\")

dns = \"PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={SQL SERVER};SERVER=127.0.0.1;UID=sa;PWD=;DATEBASE=payday\"
sql = \"SELECT * FROM kategori\"
Conn.open dns
Set Rs = Conn.execute(sql)

while NOT Rs.eof
    response.write rs(0)&\"<br>\"
wend

Set Rs = nothing
Set Conn = nothing
Conn.close
%>
</body>
</html>
Fejlen jeg får er:
invalid object name \'kategori\'.

Måske har jeg ikke sat severen rigtigt op, eller også connecter jeg ikke ordentligt?
Hjælp!
Avatar billede 2fyrefrabrande Nybegynder
29. november 2000 - 20:41 #1
Word up, poul-m

Det ser ud til at du har bommet en forkert DSN ind - hvis du switcher DATEBASE til DATABASE burde du kunne trykke den af med succes:

dns = \"PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={SQL SERVER};SERVER=127.0.0.1;UID=sa;PWD=;DATABASE=payday\"

Good luck - biggie up!

Checkin\' them connections...

http://www.2fyrefrabrande.dk