Avatar billede Slettet bruger
29. november 2000 - 18:25 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Sortering ?

Hejsa ...

Jeg har følgende SQL-sætning:
--
Set rsBesked = conn.Execute(\"SELECT * FROM besked WHERE bruger_id = \" & Request(\"id\"))
--
Jeg skal have sorteret denne table, efter et dato felt i omvendt rækkefølge... Hvordan får jeg sat det ind i ovenstående SQL-sætning? ... noget ala.. \"ORDER BY dato DESC\" ??
Avatar billede blazer Nybegynder
29. november 2000 - 18:28 #1
Set rsBesked = conn.Execute(\"SELECT * FROM besked WHERE bruger_id = \" & Request(\"id\")& \" order by descending\")
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2000 - 18:44 #2
Ja, det troede jeg også... men så får jeg fejlen: Too few parameters. Expected 1.  :(
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
29. november 2000 - 18:50 #3
Kan du ikke bare skrive det inden WHERE, det mener jeg SQL syntaksen giver mulighed for

Set rsBesked = conn.Execute(\"SELECT * FROM besked ORDER BY dato DESC WHERE bruger_id = \" & Request(\"id\"))
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2000 - 19:05 #4
Det har jeg også prøvet... men her kommer fejlen: Syntax error in ORDER BY clause.
Avatar billede ubbe Nybegynder
29. november 2000 - 19:15 #5
I mangler lige at skrive ORDER BY et eller andet desc
Avatar billede 2fyrefrabrande Nybegynder
29. november 2000 - 19:16 #6
Whaddup?

Du fortæller at du vil sortere dine messages så den seneste din hjemmedreng har bommet bliver flashet først på siden.

Den SQL du kaster til os her på eksperten er cool burger:
\"SELECT * FROM test WHERE bruger_id=3 ORDER BY dato DESC\"

Dette vil give noget fedt tilbage til dig - nemlig den seneste dato i toppen.

At du så får nedtur på en forventet parameter er nok fordi dit bruger_id er tomt.

Prøv at få den til at bomme sql\'en til dig inden du trykker den af i databasen:

sql = \"SELECT * FROM test WHERE bruger_id=3 ORDER BY dato DESC\"
response.write(sql)
set rsBesked = conn.execute(sql)

uffe_kld>> I sql fortæller du den først hvad det er du vil ha - bagefter hvordan du vil ha den, så ORDER BY skal ryger i enden af det hele.

Sortin\' them messages...

http://www.2fyrefrabrande.dk
Avatar billede ubbe Nybegynder
29. november 2000 - 19:17 #7
altså
Set rsBesked = conn.Execute(\"SELECT * FROM besked WHERE bruger_id =\"& Request(\"id\")& \" order by kolonne desc\")

Avatar billede 2fyrefrabrande Nybegynder
29. november 2000 - 19:22 #8
Nu bommede der vist et tal ind i stedet for en reqeust, så det er dette der giver succesen:

\"SELECT * FROM besked WHERE bruger_id = \"&request(\"id\")&\" ORDER BY dato DESC\"

Fixin\' them id\'s...

http://www.2fyrefrabrande.dk
Avatar billede ubbe Nybegynder
29. november 2000 - 19:23 #9
too late har skrevet
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2000 - 19:30 #10
Hejsa... Hmm, syntes ellers jeg havde prøvet det... men okay, nu virker det... Takker... Ved ikke helt hvem der skal have point.. eller vi skal dele?
Avatar billede ubbe Nybegynder
29. november 2000 - 19:31 #11
jeg var nu først med:
I mangler lige at skrive ORDER BY et eller andet desc
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2000 - 19:32 #12
Tja, men det skrev jeg vist selv i min første besked.. sååå.. hvad syntes i?
Avatar billede ubbe Nybegynder
29. november 2000 - 19:34 #13
JA, det havde jeg ikke set..
Fair enough, vi deler...hehe du var da på sporet hele tiden