Avatar billede kramerfan Nybegynder
29. maj 2003 - 15:28 Der er 4 kommentarer

Sti til DB

Jeg har et domæne som ligger under mit hoveddomæne. Det vil sige at indholdet ligger i en mappe på mit hotel.

Nu vil jeg oprette en reference til en DB i denne mappe og har srevet følgende, som af en eller anden grund ikke virker.

Er der en der kan hjælpe mig?

set conn = server.createobject("ADODB.Connection")
DBPath = "DBQ=" & server.mappath("http://www.jensen-paa.dk/muve/db/data1.mdb")
conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath

Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
29. maj 2003 - 15:37 #1
du skal bruge en virtuel addresse...

Hvor hvis foreksempel filen hvor du kalder den ligger i /muve/ skal du skrive

set conn = server.createobject("ADODB.Connection")
DBPath = "DBQ=" & server.mappath("db/data1.mdb")
conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath

/Jokke
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
29. maj 2003 - 15:38 #2
sig til hvis det virker !
Avatar billede kramerfan Nybegynder
29. maj 2003 - 15:48 #3
Det kender jeg godt, men det vil ikke virke her, fordi...

muve.dk er oprettet uden webhotel, men er rettet mod jensen-paa.dk. Når den kommer til jensen-paa.dk omdirigerer jeg muve.dk via et lille script, der ser således ud:
<%
' ----------- Omdirigerer jensen-paa.dk og dk.portaler.dk --------------------

Select Case request.servervariables("server_name")
  Case "www.jensen-paa.dk"
    Server.Transfer("jensen-paa/index.html")

    Case "www.muve.dk"
    Server.Transfer("muve/index.asp")

End Select
%>

Det er rettet mod en mappe under jensen-paa.dk, der hedder muve.

Der sker noget med mine referencer, når de rammer denne omdirigering og derfor vil jeg skrive de præcise adresser, så referencerne er rettet direkte mod de mapper, de skal ramme!!!

Hvordan løser man det?
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
29. maj 2003 - 16:07 #4
man kan bruge :
Set conn = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
conn.Open ("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:\blablablabla.mdb")

her skal man skrive den fulde addresse... men det tror jeg ikke virker med "http://www.jensen-paa.dk/muve/db/data1.mdb"... tror det bliver lidt tricky at få til at virke.. men okay... jeg er heller ikke så fandens hård til det.. jeg ved bare man ikke kan connecte til databaser der ikke ligger på samme server... men den gør den jo faktisk i dit tilfælde !