Avatar billede kramerfan Nybegynder
29. november 2000 - 17:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vender måned og dag

Jeg skriver en dato ned i en DB(tekstfelt) og får den udskrevet igennem en Recordset med dette script

<%
sql = \"SELECT Tid1, Tid2, Tid3, Dag FROM Kalend\"
set rs = conn.execute(sql)

While Not (rs.bof OR rs.eof)
  response.Write rs(\"Tid1\")&\"<br>\"
  response.Write rs(\"Tid2\")&\"<br>\"
  response.Write rs(\"Tid3\")&\"<br>\"
  response.Write rs(\"Dag\")&\"<br>\"
  rs.MoveNext
Wend
%></font>

Når dato og år bliver skrevet ud har de to første tal skiftet plads f.eks.
01-12-2000 bliver til 12-01-2000

Min value i min form er Dag og det samme hedder feltet i DB\'en

Er der nogen der kan gennemskue det?
Avatar billede mussle Nybegynder
29. november 2000 - 18:14 #1
er du på en amerikansk server eller kører du amerikansk tid...??
Avatar billede surreal Nybegynder
29. november 2000 - 18:20 #2
Amerikanske format: måneden/Dag/år i forholdt til vores format (europe) dag/måned/år
Avatar billede flemming Nybegynder
29. november 2000 - 22:07 #3
Problemet opstår når du indsætter dato i tabellen.

Den idiotsikre metode (uanset om du benytter Oracle, MSSQL eller ACCESS) er at ALTID at angive dato i ANSI format når du indsætter i databasen
dvs:

yyyy.mm.dd

altså i dit tilfælde:

Dette vil altid virker korrekt uafh. af den lokale opsætning af databasen.

Vær endvidere opmærksom på at ASP siderne også har et \"lokalt format\" og at du kan sætte denne med session.LCID kommandoen.

\' For at sætte dansk:
Session.LCID = 1030

Avatar billede kramerfan Nybegynder
30. november 2000 - 11:45 #4
Hvordan skal man skrive den session ind så asp Recordset\'et ved at det er en eupæiske dato visning man vil benytte. Jeg har lige prøvet at ændre Access DB\'en, hvor man kan indstille dato/klokkeslet til at stå i \"Kort datoformat\", hvilket betyder at den skriver 19-02-2000. Men det er stadig galt når jeg skriver recordset\'et ud.

Flemming - kan du ikke sende script der viser hvordan man sætter den sessoin.LCID = 1030 ind i koden.
Avatar billede kramerfan Nybegynder
30. november 2000 - 15:14 #5
Problemet var at jeg havde sat #  # omkring min Dato i INSERT og derfor lavede den dato\'ens udskrivningsrækkefølge om.
Avatar billede flemming Nybegynder
30. november 2000 - 21:00 #6
?? Hvorfor giver du dig selv point ??