Avatar billede danriis Nybegynder
29. november 2000 - 17:24 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Vote system

er der nogen som kan hjælpe mig med denne kode som jeg er ved at lave??

jeg har to tabeller i en access database.

Den ene hedder afstemning og indeholder flg. kolonner: id, beskrivelse, valg1 til valg4

Den anden hedder svar og indeholder disse koloner: id, vote_id, svar, ip.

Mit problem er denne kode:

<%
SQL = \"SELECT max(ID) AS maxID FROM afstemning\"
set id = conntemp.execute(SQL)

if request(\"select\")<>\"\" then
SQL = \"SELECT * from [svar] where not ip=\'\"&request.ServerVariables(\"REMOTE_ADDR\")&\"\' and vote_id=\"&id(\"MaxID\")&\"\"
set rstjek=conntemp.execute(SQL)

if rstjek.eof then
SQL = \"INSERT INTO [svar] (vote_id,svar,ip) VALUES (\" & request(\"vote_id\") & \", \'\" & request(\"select\") & \"\', \'\" & request.ServerVariables(\"REMOTE_ADDR\") & \"\')\"
conntemp.execute(SQL)
else
response.redirect \"default.asp?mode=stem\"
end if

response.redirect \"default.asp\"
rstjek.close

else

SQL = \"SELECT * from [afstemning] where id=\"&id(\"maxID\")&\"\"
set rstemp = conntemp.execute(SQL)

SQL = \"SELECT * from [svar] where not ip=\'\"&Request.ServerVariables(\"REMOTE_ADDR\")&\"\' and vote_id=\"&id(\"MaxID\")
set rstjek = conntemp.execute(SQL)
if not rstjek.eof then
  response.write \"Svar resultat\"
else
  response.write \"Svar muligheder\"
end if
id.close
rstjek.close
rstemp.close
end if
%>

I må også gerne komme med kommentar hvis i har en bedre idé til denne kode, eller kan gøre den kortere!!!

Avatar billede ubbe Nybegynder
29. november 2000 - 17:32 #1
Se www.netcoders.dk (under sourcekoder og asp) der masser af poll systemer
Avatar billede ubbe Nybegynder
29. november 2000 - 17:33 #2
Det er nemlig en længere affære
Avatar billede r-bj Nybegynder
29. november 2000 - 17:33 #3
hvad er problemet????

gider ikke lige til at oprette en db for at teste :-)
Avatar billede danriis Nybegynder
29. november 2000 - 17:35 #4
koden virker, der kommer ingen syntaks fejl, men den gider ikke gå over til de rigtige sider!!

hvis i gider kan jeg prøve at sende den til en af jer!
Avatar billede r-bj Nybegynder
29. november 2000 - 17:39 #5
prøv at sende det til mig på borchert@igloo.gl
Avatar billede ubbe Nybegynder
29. november 2000 - 17:39 #6
hvorfor afviser du mit svar, det ville være 10 gange lettere for dig og for os hvis du måske lige kiggede der først!
Avatar billede danriis Nybegynder
29. november 2000 - 17:39 #7
okay tak, der går lige et øjeblik!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. november 2000 - 17:42 #8
http://www.tdaugaard.dk/x/ .. poll_admin.ace/zip mener jeg der er en fil der hedder. Det er et komplet poll system med admin system.
Avatar billede danriis Nybegynder
29. november 2000 - 17:42 #9
jeg havde set efter på netcoders inden jeg spurgte her, i øvrigt tror jeg ikke at der er ret meget som skal rettes til!
Avatar billede danriis Nybegynder
29. november 2000 - 17:45 #10
jeg har godt prøvet denne afstemning det er den samme som der er på netcoders!

og jeg vil stadig hellere have min egen til at virke!
Avatar billede ubbe Nybegynder
29. november 2000 - 17:46 #11
når ok, men jeg syntes bare ikke lige jeg kan se hvad der er galt
Avatar billede ubbe Nybegynder
29. november 2000 - 17:49 #12
Det kan jeg selvfølgelig godt forstår men, ved at se på hvordan andre har lavet det, kan være til meget hjælp.

Ellers så prøv at downloade tdaugaard\'s script, det er sikkert meget godt.
Avatar billede danriis Nybegynder
29. november 2000 - 18:06 #13
det har du ret i, men jeg tror at problemmet i mit script er nogle af de steder hvor der står:

if not rs.eof then
eller
if rs.eof then

gider nogle af jer se efter om det er der problemmet er??
Avatar billede ubbe Nybegynder
29. november 2000 - 18:21 #14
For at være helt ærlig så fatter jeg keine af din kode so.....im bailing out
Avatar billede danriis Nybegynder
29. november 2000 - 18:38 #15
tak for jeres interesse, men jeg selv fået den lavet færdig :)

hvis i gider at teste den kan i se den her:
http://www15.brinkster.com/dtr2k/default.asp