Avatar billede d-runner Nybegynder
29. maj 2003 - 00:33 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Opdatere innerHTML igen og igen

Jeg har et ret underligt spørgsmål synes jeg selv..

Jeg har siddet og leget en del med noget innerHTML som går ind og opdaterer en tilfældig div på min side..
men nu er jeg kommet ud for at det jeg har lavet ik rigtig virker ordentligt..

hvis jeg f.eks. har en div på venstre side af skærmen hvori der skal ændres indhold med innerHTML ved tryk på knap, så virker det fint, men når jeg så vælger noget andet der skal sættes derind, så vil den ikke.
Den gør intet at all :S

Jeg ved at den streng som bliver sendt til innerHTML'en er ændret, ved at afprøve den i en alert, men det er som om div'en hvis indhold skulle ændres ikke rigtig vil dutte :(

Er der nogen der kan hjæææælpe mig :)

CheerZ
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
29. maj 2003 - 00:55 #1
Nu ved jeg ikke præcist hvad problemet er, men check dette ud:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title></title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function updateDiv(div, text) {
  var d = document;
  if (d.getElementById) {
    d.getElementById(div).innerHTML = text;
  }
//-->
</script>
</head>
<body>
<button onclick="updateDiv('myDiv','tekst nummer et');return false;">test 1</button><br>
<button onclick="updateDiv('myDiv','tekst nummer to');return false;">test 2</button><br>
<div id="myDiv" style="position:absolute; left:25px; top:125px; width:300px; height:200px; z-index:1; background-color: #CCCCCC; border: 1px solid #000000;"></div>
</body>
</html>
Avatar billede roenving Novice
29. maj 2003 - 01:07 #2
-- jeg venter også spændt på, hvadder er problemet ...

post noget kode, hvis ikke det virker !-)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
29. maj 2003 - 01:08 #3
Hehe - det er ikke sådan med os der ikke kan finde ud at gå i seng :o)
Avatar billede roenving Novice
29. maj 2003 - 01:17 #4
-- næeh, men jeg syn's jeg kan se på dit farvevalg, at det er sent *g*
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
29. maj 2003 - 01:18 #5
There's nothing wrong with grey :)
Avatar billede roenving Novice
29. maj 2003 - 01:22 #6
Prøv denne ;-)

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title></title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function updateDiv(div, text, farve) {
  var d = document;
  if (d.getElementById) {
    d.getElementById(div).style.color = farve;
    d.getElementById(div).innerHTML = text;
  }
//-->
</script>
</head>
<body>
<button onclick="updateDiv('myDiv','tekst nummer et','#66CCFF');return false;">test 1</button><br>
<button onclick="updateDiv('myDiv','tekst nummer to','#FF6633');return false;">test 2</button><br>
<div id="myDiv" style="position:absolute; color:#FFFF99; font-weight:bolder;left:25px; top:125px; width:300px; height:200px; z-index:1; background-color: #58C77E; border: 1px solid #000000;">Dette er en tekst</div>
</body>
</html>
Avatar billede roenving Novice
29. maj 2003 - 01:25 #7
Eller denne:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title></title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function updateDiv(div, text, farve, bgfarve) {
  var d = document;
  if (d.getElementById) {
    d.getElementById(div).style.backgroundColor = bgfarve;
    d.getElementById(div).style.color = farve;
    d.getElementById(div).innerHTML = text;
  }
//-->
</script>
</head>
<body>
<button onclick="updateDiv('myDiv','tekst nummer et','#66CCFF','#993300');return false;">test 1</button><br>
<button onclick="updateDiv('myDiv','tekst nummer to','#FF6633','#0099CC');return false;">test 2</button><br>
<div id="myDiv" style="position:absolute; color:#FFFF99; font-weight:bolder;left:25px; top:125px; width:300px; height:200px; z-index:1; background-color: #58C77E; border: 1px solid #000000;">Dette er en tekst</div>
</body>
</html>
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
29. maj 2003 - 01:26 #8
function updateDiv(div, text, farve, bgfarve) {
  var d = document;
  if (d.getElementById) {
    d.getElementById(div).style.color = farve;
    d.getElementById(div).style.backgroundColor = bgfarve;
    d.getElementById(div).innerHTML = text;
  }

Ahh jeg var lige ved det *LOL*
Avatar billede roenving Novice
29. maj 2003 - 02:09 #9
-- bare så du kunne holde dig vågen <=-)))
Avatar billede d-runner Nybegynder
29. maj 2003 - 09:59 #10
Hey there guys, sorry ventetiden, men jeg faldt sq i søvn igår..

Blev så træt af det, heeeh..
Men ja jeg har siddet og leget lidt med det igen.

Hvis i prøver at gå ind på http://80.199.12.40/logcreator/ kan i prøve at lege lidt med det.
Koden ved i jo selv hvordan i lurer :P
Avatar billede d-runner Nybegynder
29. maj 2003 - 10:08 #11
Hey guys..

Erhm utroligt hva søvn kan gøre for en ;)
Har fået det til at virke :)
Avatar billede roenving Novice
29. maj 2003 - 13:08 #12
Bueno '-)
Avatar billede roenving Novice
30. maj 2003 - 19:06 #13
Takker for points -- men pelkjaer skulle vel også have haft en nogen af dem ;~}
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
31. maj 2003 - 11:11 #14
det går nok.
Avatar billede roenving Novice
31. maj 2003 - 21:09 #15
Ja, selvfølgelig gør det det ...

-- men måske henter jeg dig, peter ;O)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
01. juni 2003 - 00:43 #16
Det gør du givet vis nok hvis du ikke snart trapper ned =oD
Avatar billede roenving Novice
01. juni 2003 - 01:08 #17
*gg*