Avatar billede cdc Novice
28. maj 2003 - 14:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sende email til kunder i access database

Jeg har en access datbase med 600 kunder. Halvdelen har jeg med email adresser.

Når jeg så skal sende en indbydelse til disse kunder, kunne jeg tænke mig at de jeg har email på, fik den elektronisk, og de andre analogt (post)

Hvordan gør jeg det i min outlook express.

/cdc
Avatar billede mugs Novice
28. maj 2003 - 14:58 #1
Denne kode fungerer i OutlookExpress for en enkelt modtager. Du skal have en liste e.lign. der bestemmer hvilke kunder der skal modtage din e-mail:

DoCmd.SendObject , "", "", "mugs@mail.dk", "", "", "Hej", "Dette er en prøve", False, ""
Avatar billede cdc Novice
28. maj 2003 - 15:00 #2
Det er mere så jeg kan sende til alle på engang, lige som en gruppe email.
Skulle jo nødig sende den samme mail 350 gange
Avatar billede mugs Novice
28. maj 2003 - 15:03 #3
Ja - det har jeg forstået, men det må være muligt at samle alle adresser fra en liste el. lign. of sætte dem ind i modtagerfeltet.
Avatar billede tjol Nybegynder
28. maj 2003 - 15:05 #4
Det er da ellers en god ide, idet du så undgår at modtagerne kan se de andre email-adresser. Hvis alle adresser er synlige udsættes modtagerne for risikoen for spam.

Men kan man ikke opbygge en liste af adresserne og så fylde dem i bcc-feltet? Hvordan er parameterlisten for SendObject?

/tjol
Avatar billede mugs Novice
28. maj 2003 - 15:05 #5
Denne er tyvstjålet fra et andet spørgsmål, og det må være muligt at indsætte denne liste i e-mailen's adressefelt:

Dim itm As Variant
Dim txt As String
If Me!liste2.ItemsSelected.Count > 0 Then
For Each itm In Me!liste2.ItemsSelected
txt = txt & Me!liste2.ItemData(itm) & "; "
Next itm
txt = Left(txt, Len(txt) - 2)
End If
Me!valgtkontakt = txt
Avatar billede cdc Novice
28. maj 2003 - 15:08 #6
og hvor skal den kode smækkes ind
Avatar billede hekla Nybegynder
28. maj 2003 - 15:23 #7
Prøv at se på følgende link. Der står en hel del om det.
http://www.granite.ab.ca/access/email.htm
Avatar billede cdc Novice
28. maj 2003 - 15:36 #8
jeg prøver mig frem, og vender tilbage sener
Avatar billede cdc Novice
04. juni 2003 - 21:50 #9
har brugt en anden løsning bruger jmail til det via server