Avatar billede poul-m Nybegynder
29. november 2000 - 15:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk pageing

Hejsa!
Er der en, der har noget kode med dynamisk pageing af flere recordset?
Jeg har et udtræk, hvor jeg får 1-? kategorier, som præsenteres på én side med 10 poster fra hver kategori, hvis der er flere poster end 10 i en kategori, skal der vises \'næste forrige\' under denne kategori. Det skal være sådan, at hvis man bladrer lidt i en kategori, så lidt i en anden skal den huske hvor langt man er kommet i beggekategorier. Comprende? :-)
Jeg ved godt, at det ikke er meningen med eksperten, at man skal få hele løsningen serveret, så hvis der er en, der kan beskrive en løsning med psuedo kode, ville det også være fedt.
Avatar billede flemming Nybegynder
29. november 2000 - 22:27 #1
<html><head>
<title>Paging af et recordset</title>
</head><body>
<%
intPage = Request(\"page\")
If isNumeric(intPage) = False Or intPage < 1 Then
  intPage = 1
End If

Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
strSQL = \"SELECT LinkURL FROM Links\"
strDSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\"&Server.MapPath(\"/aspdigital/db/demo.mdb\")
rs.Open strSQL, strDSN, 1
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
  rs.PageSize = 10
  rs.AbsolutePage = intPage
  intRecCount = rs.PageSize
  intPageCount = rs.PageCount
  Response.Write \"<p><b>Side \" & intPage & \" af \" & intPageCount & \"</b></p>\"
  Do While Not rs.EOF And intRecCount > 0
    Response.Write rs(\"LinkURL\") & \"<br>\"
  intRecCount = intRecCount - 1
  rs.MoveNext
  Loop
End If
rs.Close
Set rs = Nothing

Response.Write \"<p>Gå til side \"
For intNum = 1 To intPageCount
  Response.Write \"<a href=paging.asp?page=\" & intNum & \">\" & intNum & \"</a> \"
Next

Response.Write \"<p>\"
If Clng(intPage) > 1 Then
  Response.Write \"<a href=paging.asp?page=\" & intPage - 1 & \">&lt;&lt;</a>\"
Else
  Response.Write \"&lt;&lt;\"
End If

Response.Write \"&nbsp;\"

If Clng(intPage) < Clng(intPageCount) Then
  Response.Write \"<a href=paging.asp?page=\" & intPage + 1 & \">&gt;&gt;</a> \"
Else
  Response.Write \"&gt;&gt;\"
End If
%>

</body></html>

Kan findes her:
http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel2/paging.asp

Avatar billede poul-m Nybegynder
01. december 2000 - 21:28 #2
øhh ja, den har jeg læst, men den løser vel ikke mit problem?
Avatar billede poul-m Nybegynder
06. december 2000 - 13:52 #3
ikke aktuelt mere