Avatar billede themepark Nybegynder
28. maj 2003 - 12:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af variabler

Jeg har et lille problem med ASP variabler.

Jeg har en side med et link. Det link er til en ASP side og i linket er der også nogle variabler med tilsvarende værdier...dvs som f.eks. Test.asp?Value1=1&Value2=2.

Når jeg så klikker på linket, opdager jeg at på den side (Test.asp) er variablerne ikke defineret...dvs at de er null.

Så hvad er det jeg gør galt?
Avatar billede medions Nybegynder
28. maj 2003 - 12:11 #1
Så må du jo overfører dem igen med en QueryString!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
28. maj 2003 - 12:11 #2
Altså i linket skriver du:

<a href="link.asp?<%= Request.QueryString() %>">link</a>

//>Rune
Avatar billede themepark Nybegynder
28. maj 2003 - 12:14 #3
Jamen, i selve linket er der ingen ASP.

Min link side består netop kun af et link, og variablerne og deres værdier har jeg angivet manuelt for at teste min side...dvs. at når jeg f.eks. skriver Test.asp?Value1=1&Value2=2 (som naturligvis kun er for at vise hvad jeg mener), så er det noget jeg selv har skrevet, og ikke noget som bliver genereret af noget ASP kode.
Avatar billede tjol Nybegynder
28. maj 2003 - 12:24 #4
i din test.asp, skal du indfange variablerne, dvs. fx
<%
dim var1, var2
var1 = Request.QueryString("Value1")
var2 = Request.QueryString("Value2")
%>
Så vil du have værdierne fra dine parametre i hhv var1 og var2

/tjol
Avatar billede html_wizard Nybegynder
28. maj 2003 - 12:25 #5
Hvis resultaterne på den nyåbnede side er 0

Så mangler du måske at sætte værdierne fra linket:

<% detderskalhaveværdi1 = Request.QueryString("Value1") %>
<% detderskalhaveværdi2 = Request.QueryString("Value2") %>

Eller skriv dem i browseren hvor du sætter:
<% = Request.QueryString("Value2") %>
Avatar billede themepark Nybegynder
28. maj 2003 - 12:26 #6
Men er det ikke muligt, hvis jeg på min link side som i eksemplet har kaldt variablerne for Value1 og Value2, så at bruge dem i Test.asp hvis jeg skriver Response.Write Value1 og Response.Write Value2...for det er NETOP det jeg prøver at få den til nu.

Med andre ord...SKAL jeg bruge Request.QueryString?
Avatar billede tjol Nybegynder
28. maj 2003 - 12:29 #7
JA!
Der sker nemlig det, at når du kalder din test.asp, bliver variablerne overført i Request.QueryString.
Men der er ikke noget i vejen for, at du kalder dine variable value1 og value2 i test.asp også, fx.:
<%
dim value1, value2
value1 = Request.QueryString("Value1")
value2 = Request.QueryString("Value2")
%>
/tjol
Avatar billede themepark Nybegynder
28. maj 2003 - 12:30 #8
Hmm...okay...så prøver jeg lige det...men jeg troede, at når man bare skrev variablerne samt deres værdiet i selve linket, ville de automatisk blive overført til Test.asp...vender tilbage om 1 minut :-)
Avatar billede themepark Nybegynder
28. maj 2003 - 12:31 #9
Ganske enkelt genialt :-)))))))))))

Det virker fandme...jeg siger mange tak for hjælpen, tjol :-)
Avatar billede tjol Nybegynder
28. maj 2003 - 12:33 #10
var så lidt.
/tjol
Avatar billede html_wizard Nybegynder
28. maj 2003 - 12:34 #11
Det sker ikke automatisk hvis du har value1 og value2 indsat på din side skal du først læse adressestrengen og derefter sætte værdier til dokumentet

<% value1 = Request.QueryString("Value1") %>
<% value2 = Request.QueryString("Value2") %>
Avatar billede html_wizard Nybegynder
28. maj 2003 - 12:34 #12
nåh okay mens jeg skrev :-P

GODT så
Avatar billede themepark Nybegynder
28. maj 2003 - 12:37 #13
Du skal da også have tak for hjælpen, html_wizard :-)

Omend du tit var en kende sent ude af starthullet ;-)

Men nu vi er ved det...jeg har samtidig med lavet et spørgsmål der hedder "Træk fra og opdater via link"...nogle af jer, der gider kigge på det?

Og html_wizard...hvis du gerne vil hjælpe...så tyvstart ;-)