Avatar billede peer Nybegynder
28. maj 2003 - 11:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Søg i tekst-fil

Jeg har en logfil som jeg læser igennem med streamReader.

Hvordan søger jeg i denne logfil. Eks. hvis jeg indtaster et ord skriver den kun de linier hvor dette ord optræder. Programmeringsmæssigt vil jeg helst have det i c#, men det er ikke en nødvendighed. Bare der er en der kan sætte mig lidt igang.
Avatar billede odegaard Nybegynder
28. maj 2003 - 12:13 #1
Lav et while-loop så længe du ikke er nået End Of File (EOF).
For hvert loop benytter du StreamReader.ReadLine
For hver linje du indlæser tjekker du således for om linjen indeholder din søgestreng, hvorefter du skriver den ud:
if(myLine.IndexOf(mySearchString)>=0) { //text fundet }
Bemærk at IndexOf er case sensitiv, så du skal måske konvertere begge strenge til lowercase først.

Mon ikke dette kan få dig igang?
Avatar billede odegaard Nybegynder
28. maj 2003 - 12:18 #2
Sikkert fyldt med fejl, men noget i denne stil:

StreamReader srReadLine = new StreamReader((System.IO.Stream)File.OpenRead("C:\\Temp\\Test.txt"),System.Text.Encoding.ASCII);
srReadLine.BaseStream.Seek(0, SeekOrigin.Begin);
string enLinje = "";
while (srReadLine.Peek() > -1) {
  enLinje = srReadLine.ReadLine()
  if(enLinje.IndexOf(SoegeStreng)>=0) { Response.Write(enLinje); }
}
srReadLine.Close();
Avatar billede odegaard Nybegynder
28. maj 2003 - 12:20 #3
hov IndexOf betingelsen skal ikke være >=0, men blot >0
Avatar billede odegaard Nybegynder
28. maj 2003 - 12:21 #4
og et semikolon efter .ReadLine() skal der vist også være
Avatar billede peer Nybegynder
28. maj 2003 - 13:01 #5
odegaard.. takker for hjælpen. Fik det til at virke. Er dog alt for langsomt så jeg er gået over til en logTable i min MSSQL istedet. Men kredit for din besvarelse skal du selvfølgelig have.

//peer